Kurskväll med (MI)Rakel-gänget!

Kurskvällarna med Rakel och Malin är fantastiska.
Ikväll var det dags igen och vi tränade återigen koppelträning med en skön attityd. Lugnt och fint och mycket fokus på timing och belöning. Tycker vi gjorde framsteg och vi hade en riktigt skön attityd i övningarna! Vi måste dock fortsätta jobba på att träna vid större störningar och ändå kunna hålla samma lugna attityd. Blir liiiite väl jobbigt nu i vissa moment då störningen blir för mycket och vi förlorar kontakt. Men som sagt - Skam den som ger sig!

Sedan tränade vi passivitet inomhus och där måste vi verkligen träna mer. Och som avslut fick vi återigen uppleva ett av Locos små utbrott (som ALLTID blivit mot dobermanhundarna vi kursat med senaste kurserna, så även denna gång). MEN till denna gång hade jag tagit in vad Rakel sa under förra kurskvällen och gjorde som hon visat! Med lite snabb hjälp av både R och M fick jag tillslut den önskade reaktion jag ville ha av Loco.
Detta sätt funkade riktigt bra och jag tvekar inte på att detta kommer hända fler gånger i helgen MEN hellre att det händer där, då jag får sådan grym hjälp och tips.

Jag och mitt pyre är ett grymt team!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0