Måndag

Idag tränade jag första gången efter en veckas vila. Blev ett riktigt bra bröst-pass TROTS att jag var spyless redan innan vi började. Jag ville ge upp efter varje övning men körde på och ökade med 2.5kg på fly-maskinen! Kändes superbra och nu tar vi en dag i taget igen så inte motivationen tryter.

Sen har jag tränat lite med hunden i hallen. La ned hunden i hallen utan kommando och gick sedan runt och hoppade, tjoade, kastade leksaker och pep med pipleksaker men hunden fick inte vara med, ligga på helspänn eller tokstirra. Nu är Loco väldigt störningskänslig så jag nöjer mig med att han har en skönare attityd än vanligt och spänner han sig för mycket blir det en mindre dusch! (vattenflaska)
Vi körde ett bra tag och efter det ville jag inte hetsa upp honom eftersom han varit så duktig, så jag gick ifrån honom där han låg och efter ett tag la han ned huvudet mot golvet, då gick jag lugnt fram och gav honom en godis och ett "bra", sedan var han fri att gå, ligga kvar eller bara förflytta sig eftersom han ej låg på ett kommando. Alltså behövdes inget frikommando.

Tempostyrning och passivitet kommer vara stort fokus på nu eftersom vi ska börja träna med en tjej från kursen i helgen, och hennes två hundar. Hon ska hjälpa mig lite med träningen kring lydnadsklassen och vi kommer köra fullt ut efter Rakels tänk. Kommer nog bli superkul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0