Lyckan och lydnad

Efter dessa kursdagar har jag verkligen fått en spark i baken! Lydnadsträningen är så jäkla rolig och jag känner sådan lycka varje gång jag och Locobus går framåt i utvecklingen och får bygga på mer.
Men saken är den att eftersom jag aldrig haft hund förr och inte skaffade min gris i syfte att tävla, så har vi inte tränat för det ändamålet. Vi har kört basic vardagslydnad och försökt jobba kring de vi har haft det svårast med. Vilket ett tag var ALLT kändes det som. Men nu har vi kommit längre och jag känner att jag vill börja träna momenten i Lydnadsklass 1 för att våga mig på en tävling inom snar framtid.
Nu blir det alltså mer seriös träning kring dessa moment och som vi alla vet ger hårt arbete utdelning, så vem vet - Tävling i sommar?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0