Härligt att se!

Igår tog jag min mammas kompis hund och Loco på en tränings-promenad. Körde inkallning, stannade tvärt och bad dem sitta, ögonkontakt och när vi kom hem på gården tränade jag Locos passivitet.
Han fick sitta på ett ställe medan jag och zac rörde oss långsamt, snabbt och ibland joggandes runt honom. Det blev en prövning men gick riktigtriktigt bra! Loco satt still 95% av tiden och till och med när zac gick fram till honom och snusade satt han bara helt still och tittade. Min stjärna!
Och de lekte superbra också, utan varken morrande eller mothugg från Loco. Så idag efter jobbet blir det definitivt mer passivitets-träning och inkallning med störning.

Det går bra nu, jepp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0