Jahaja.

Jahaja, tycker synd om den stackars tanten och gubben som handlade på Reginas när Locokillen fick ett utbrott på Giz. Trodde seriöst deras ögon skulle ploppa ut så som de stirrade när jag så gott som SATT mig på Loco i ett tappert försök att få kontroll över honom och situationen.
Det började med att vi åkte på Reginas för att kolla lite nödvändigheter till lillen samt träna passivitet i en annan miljö. Det var dessutom drop in på kloklippning och OM jag blev glad! Nu skulle vi ju få träna riktigt både på att vara passiv bland alla dofter men också kring många olika hundar i väldigt trånga utrymmen! Gick otroligt bra!
Han var otroligt duktig trots att vi hade Giz med som verkligen ville snusa på allt och blev lite stressad bland alla hundar och dofter. Var såklart mest fokuserad på Loco och hur han betedde sig, men försökte även styra Giz lite för att underlätta besöket, haha.
Och vi gick runt, allt flöt på men när vi kom till leksakerna och jag tog fram en boll hände något. Hade hundarna brevid mig, saker jag tänkt köpa i knät och plötsligt drar Loco i en jävla fart rakt mot Giz! De börjar "brottas" och det morras och är galet! Jag tog tag i Loco och höll fast honom mellan benen i ren hast då jag hade famnen full med saker! La sedan ner Loco och höll handen i ett "klo-grepp" på hans hals och tillslut gav han sig och jag ställde mig upp, och han låg kvar, blixtstilla. Och där låg han, och rörde inte en fena varken när det kom in en hund som till och med snusade på honom eller när folk kom och gick i butiken.
Och efter ett litet tag fick han gå upp, och det gick bra... Trodde jag.
Vi hann komma till kassan då Loco gör ännu ett utfall mot Giz, men denna gång hann jag före och tog snabbt tag i honom och tryckte ner honom i backen! Han låg där ett bra tag innan jag tillslut lät honom stiga upp.
Hela situationen var ju jobbig MEN jag kände mig starkare än någonsin. Jag kände att jag bestämde och hade kontroll! Jag höll mig lugn och gav mig inte förrän han gav sig och visade sig undergiven.

Visst har jag en underbar jycke? Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0