Bästa Locobus!

Som ni vet har jag och Loco kört kurs hos Rakel sedan den 6e. Efter varje kurstillfälle ser jag framsteg både hos mig och hos lillkillen! Det är en otroligt skön känsla och det peppar verkligen en till att köra på ännu mer och utmana ännu lite till.
Kan berätta lite om vår kurs i söndags, vilket var bland de roligaste kurser jag varit på!
Vi var på Gårdsbacken utanför Fors, där vi skulle träna hundarna i en miljö de inte var vana vid. Vi tränade bland gäss, får, hönor och såklart de andra hundarna i gruppen. Det blev mycket för de små att ta in, men alla skötte sig verkligen superbra!
Vi tränade inkallning med störning, passivitet bland de andra djuren och kontakt i störning. På inkallningarna skulle jag och Loco trappa upp ett snäpp genom att göra inkallningen mindre "superkul" och mer "normalkul". Jag ska alltså inte peppa honom i farten mot mig eller stojsa och hoppa runt för att han ska komma till mig. Nu säger jag hit, en gång, och står helt oberörd och stilla och när han kommit fram till mig så blir det FETFEST! Då får killen kampa med matte och när man får kampa, ja då har man gjort ett BRA JOBB!
Sedan körde vi som sagt passivitet kring alla främmande djur och visst var det jobbigt, men Loco skötte sig väldigt bra och det kändes skönt att se hans framsteg just när det gäller att ignorera eller snarare motstå störningar. Mäkta stolt blev jag!

Vi gjorde såklart massa annat som egentligen är värt att nämna, men jag ids inte skriva mer. Huvudsak att min bästa Locobus utvecklats grymt mycket och jag med dessutom! Min hund är inte perfekt, men han är tametusan ändå världens bästa jycke!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0