PSYKET ÄR PÅ BOTTEN.

Idag har varit en tung dag och jag vill just nu bara gråta en skvätt. Hundkursen var otroligt lärorik och jag ser fram emot nästa vecka redan! MEN jag fick se sidor hos min vovve jag aldrig sett förut. Ett aggressivt, okontrollerat beteende och jag var i chocktillstånd. Min lugna hund, vart tog han vägen?
Nu blir det träning stenhårt tills nästa träff. Jag vill verkligen inte stå som den ägare med den skällande, hoppande hunden igen. Jag vägrar.

Och just, han kissade inne idag också.. Mitt självförtroende är i botten just nu. Men vi får ta nya tag imorgon. Nu ska jag sova, puss.


Kommentarer
Postat av: Sofie

En liten kommentar från någon som egentligen inte har något vettigt att säga. Ville bara säga att du inte ska vara för hård mot dig själv, jag tycker du verkar ha en mycket hälsosam inställning till vad du vill att din hund ska vara. Och han är bara en liten valp än, ge det lite tid så ska du se att det ger med sig.



Jag vet valpar på ett halvår som fortfarande inte är rumsrena. Din kille verkar ligga ett steg före hela tiden och jag tror inte att du behöver stressa. Tillslut faller allt på plats! Detsamma gäller för hundmöten och liknande. Det kommer :)



Kram/Sofie

2012-05-07 @ 23:12:31
URL: http://sofieberglund.se
Postat av: Lena

Upp med hakan!

Valpkursen är ju till för att lära! Bara att ni går på valpkurs är ett gott betyg för en hundägare. Och den lille rare killen vår kommer att bli så duktig. Han måste bara få lite kläm på den stora främmande världen först.

Finaste lille Loco.

Heja på, nya tag idag!



KRAAAAAAAAAAAAAAM

2012-05-08 @ 07:22:40
Postat av: Linnéa

Caesar Milan säger alltid det, den lugnaste hunden ska man alltid vara mest uppmärksam över! För den är aldrig så lugn som man kan tro, och det kan komma fram närsomhelst! Caesar är jätte bra att kolla på ifall man behöver tips :) lycka till!

2012-05-08 @ 09:59:04
Postat av: Anonym

Hur gammal är valpen.?

2012-05-10 @ 22:14:48
Postat av: Anonym

Hur gammal är valpen.?

2012-05-10 @ 22:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0