Okej, japp..visst.

Måste lätta hjärtat.
Jag älskar min vovve, och jag vill uppfostra honom på det vis jag vill. Jag tar hjälp från andra, tar åt mig all kritik, men jag vill ändå klara den största biten själv.
Därför är det viktigt för mig att jag hellre går ut 10gånger för mycket med hunden än låter en olycka ske. Det är jag som får lida om jag har en icke rumsren hund.
Det är viktigt för mig att hunden inte går in till huset (vems det än är) före mig.
Det är viktigt för mig att hunden inte tigger. Det är viktigt för mig att hunden kommer på inkallning. Det är viktigt för mig att hunden inte visar aggression mot andra människor/djur, bla bla bla.

Listan kan göras lång, och jag försöker göra mig förstådd. Jag vill bara ha en skötsam hund, och det görs inte över en natt..
Därför blir jag frustrerad när vissa inte riktigt accepterar mitt sätt att uppfostra hunden, min hund.

:(


Kommentarer
Postat av: Lena

Klart att det blir en väluppfostrad hund! Och det blir roligare så. Jag känner mig osäker, ovan vid hundar som jag är. Jag vill hjälpa till men vet ju inte riktigt hur, du får gärna lära mig.

Och säga ifrån om jag gör tokigt!

Hur sträng ska man vara på promenad? Vad är att "dra för mycket" och vad är lämpligt att låta honom ströva lite i förväg. Jag får gå kurs hos dig! För det är dina regler som ska gälla - det kan vi vara helt överens om. Att han råkar kissa på min matta GÖR ju inget, mattan går att rengöra men jag förstår att du vill att det inte händer. Kramen!

2012-04-23 @ 08:12:34
Postat av: Karin

Det är din hund - dina regler! Det är du som har han under ditt tak varje dag i x antal år medans han är nån timme hos nån annan och det är du som ska träna din hund hur du vill ha den! Ingen kan klaga på någon annans sätt att uppfostra oavsett om det är en hund eller barn (undantag om det är slag självklart!). Bry dig inte om vad dom säger för det är du som bestämmer för det är din hund, gå din egen väg.

Och det tar ett tag innan han blir exakt som du vill ha, det går sakta men säkert framåt varje dag, blir det ett steg bakåt så tar du ny energi och ork för att gå fram två steg!

Du ordnar det och han kommer bli väluppfostrad, ingen snack pm saken Emma!

2012-04-23 @ 22:33:11
URL: http://www.kkarinsjolund.devote.se
Postat av: Anonym

Håller me Karin till 110 procent. De är din hund å dina regler som gäller. De kommer alltid finnas folk som "tycks veta", men sen finns de dom som "verkligen vet". Å dom ska man lyssna å ta lärdom av,ingen annan. Hundar behöver uppfostras lika väl som barn behöver uppfostras. Så enkelt är de. De där fixar du Emma. Han kommer bli en fantastisk hund.

2012-04-25 @ 22:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0