Eh?

Vadå får inte gå lös med hunden? Släpper honom på en grusväg som går mittemellan två ängar (ej trafik där) Visst, vad vet jag om vad lagen säger om att ha hunden lös, men kan ju med säkerhet säga att de flesta hundägare släpper sina hundar lösa på promenader.
Så kom inte och säg annat.

Vi har iallafall tränat inkallning och ligg idag. Och hur duktig är han inte? Klarade både inkallningarna ute galant, och gjorde ligg, utan hjälp av oss (brukar dra hans tassar framåt för att få honom att förstå)!
Och det är ju riktigt roligt när han fixar det, så bra dessutom! Gullet!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Valpar brukar inte vara något problem att ha lös, dom brukar hålla sig runt sig ägare. Men sen när dom blir äldre å könsmognaden kommer så kan dom ju få för sig att springa iväg. Har man inte en 100% inkallning på sin hund så ska man nog inte ha den lös. För att lära hunden att komma på inkallning kan man använda sig av en spårlina.

När jag har min hund lös(sker bara i skogen) å jag ser en människa så kopplar jag alltid henne, än fast jag vet att hon inte skulle göra någon illa så finns det väldigt många hundrädda människor. Sen så är det så också att lösa hundar utger ett hot mot hundar som är kopplade.

Så forsätt att ha han lös när du är i skogen/ ute i naturen sen när du möter någon så kan du ju koppla han.

Du har en bedårande söt hund :)

2012-04-20 @ 09:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0