STUCK IN THE PAST?

Kan man fasta i det tidigare? I de som sagts för år och dar sedan? I ord och handlingar som kanske idag är helt oväsentliga?
Ibland tror jag människor är fast i det förgångna och vägrar ändra åsikt. Om en människa, en handling som motbevisats, ett rykte som sagts. Vägrar vi ibland inse att vi har haft fel? Att det finns något som kallas förändring.

Det jag stört mig mest på och fortfarande gör är människor som nästan måste få bevisen om förändring kastade i ansiktet eller skrikna 1 mm från örat för att fatta och inse. De som har en fast åsikt om tex en människa och vägrar se sig motbevisad.
Jag har mött den sortens människor eller iallafall mött den sortens beteende. Och, jag blir förbannad.
Jag kan ju rätt och slätt rikta mig mot Pontus eftersom han är den mest dömda människa jag mött. Men tamefan världens finaste människa. Varför har alla människor en fast åsikt och motarrgumenterar när man försöker övertala och förklara? "Han är en bra kille. Känner du honom ens?" "-Nä, men han är tydligen ute och slåss mycket! Och super hela tiden" "Hur vet du det?" "-Eh..Hört..eh"
Idioti.

Jag kan skriva hur mycket som helst om dömande, vilket jag redan gjort också. Men jag blir sur när en människa dömer sedan motbevisas och HELT ändrar åsikt om saken. Måste folk överbevisas för att inse? Tydligen.
Alla är inte såhär, men vet några. Dem jag riktar mig åt.

Puss alla, nu ska jag ner på stan och kolla kläder.

Kommentarer
Postat av: P

No juzgues a una persona por su pasado.



2010-03-24 @ 15:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0