HOW COME?

Ibland förstår jag mig inte på mig själv. Idag kan inte jag se tillbaka till förra året, julen och inpå 2009. Jag var förstörd av en konstig romans. Läser man min blogg från typ november och framåt blandas den av sorgliga inlägg om osäkerhet till inlägg där jag är såhär lagomt glad. Finns ingen lycka och inget hopp i något inlägg. Bara massa jävla babbel och mest sorgsna dikter och funderingar.
Jag tror det är nyttigt att träffa olika typer av killar för att se skillnaderna. En människa är aldrig sig lik när kärleken tränger sig på. Antingen flyr dem sin kos eller stannar kvar och bygger bo..typ. Ett tips, lär känna ert ragg riktigt om ni vill bygga upp det till något. Ni vet aldrig vad som gömmer sig bakom murarna. Ett svin, en romantiker, en komiker, en player, ett mansego? Vem vet.

Fler än jag som blivit missuppfattad, kallad bitch, utfryst av en kille? Det är, tror jag för att killarna inte lär känna oss på djupet, inte försöker förstå oss. Det är inte konstigt att vi blir missförstådda ibland...
Saken är den att många killar har en tendens att inte vilja prata och dela känslor (finns MÅNGA som är tvärtom också men) och då är det väl inte så jävla konstigt att det aldrig kommer förstå sig på oss tjejer? Våra beteenden, våra vinkar, vårat humör. Istället blir många killar obrydda, kalla, spelar dum och därmed blir antingen killen dumpad eller att tjejen blir. Tjejen för att...Jo - för att hon blivit så jävla konstig och fundersam. Hett temprament helt plötsligt och allmänt bitchig. Varför säger killen då.
- Jo, för att tjejer ofta oroar sig på ett annat sätt i jämförelse med killar. Svartsjuka är en av faktorerna som kan dyka upp. Vi anklagar dem för otrohet, för fummel, pågrund av deras kalla sätt. Vi blir oroliga att de inte är kära längre. Vi tappar självförtroende som istället blir ilska. Vi känner oss otillräckliga och gråter.

Jag pekar absolut inte ut någon!! Detta är bara hur jag kan känna och vad jag upplevt.
Jag säger inte att jag har rätt. Detta är bara en av mina många teorier.
Haha, jag är säkert ute och cyklar, så hejdå.

Kommentarer
Postat av: k

nej du har rätt. gråter just pga att mitt självförtroende inte är på topp. jag låter det gå ut över honom och jag hatar det, men det har hänt rätt ofta på sistonde. jag hatar mig själv just nu.

2010-01-12 @ 16:17:33
Postat av: p

hm?

2010-01-12 @ 16:20:34
Postat av: linnea

Jag är så jävla glad att jag inte är lesbisk!

Det är ju vi tjejer som själva skapar problemen!! Bara för att killen är lite kall så tror vi direkt att han är otrogen? Men vi själva då? Kan inte vi också vara lite kalla/off ibland? Har inte varje människa rätt att vara nedstämd? nej. för då ska den anklagas för otrohet och att han har tappat känslorna för en.



Vi tjejer gör oss själva till offren, vi ligger hemma i självömkan, gråter, tröstäter och pratar om vilken idiot han är. Medan han säkert hänger med sina kompisar och har kul. Är inte det mycket smartare? Varför ska vi överanalysera så mycket? är man i ett förhållande är killen såklart också orolig över att det ska ta slut en dag, men han går inte och tänker på det DYGNET RUNT, blir inte misstänksam av smågrejer som dåligt humör.



Herregud tjejer, skärp er. Jag har förmodligen stängt av mitt hjärta eller något för jag kan verkligen inte känna medlidande.



Nu menar jag inte det här mot dig Emma, haha! Absolut inte, det är bara att jag har varit likadan själv för några år sedan och det är bara så jävla ondöigt. Kolla på The Ugly Truth, har för mig att det i den filmen han förklarar hur tjejer är.



Jag brukar tänka att vi bara är människor, inte dela upp oss i grupper om tjej och killar, venus och mars (haha) Vi är egentligen likadana i grund och botten. Det är bara någon form av Vecko Revyn som har fått för sig att tjejer ska vara psykiskt sjuka.



Nu låter jag hård. Jag vet. Jag överreagerar. Jag vet. men det gör ni som tänker såhär också.

2010-01-12 @ 22:41:36
URL: http://elles.devote.se
Postat av: linnea

Och ja förresten. ett förhållande ska vara lätt. spelar ingen roll om det är en romans eller vänskap. Jag får citera blondinbella "är det lätt så är det rätt, är det rätt så är det lätt"



lol

2010-01-12 @ 22:42:52
URL: http://elles.devote.se
Postat av: linnea

Fast jag tror undermedvetet killar dras till tjejer som är mer... lite, dåligt självförtroende. Nu menar jag inte på ett jobbigt sätt.



men jag tror tillexempel en av anledningarna till att jag är själv är singel är att jag är för hård, för självmedveten och.. kalla mig kall kanske. Den här texten kanske skulle kunna handla om mig, haha, och det skrämmer killar.. för de vill gärna vara beskyddande.



VAFAN SNACKAR JAG OM? hahahaa, jag tror att jag är dr. phil eller något... Fan, emma.. kan du sluta få mig att tänka så mycket? Nu ska jag sluta kommentera!

2010-01-12 @ 22:45:16
URL: http://elles.devote.se
Postat av: Linnea

haha, jag märker att vi är raka motsatser! Men det är skitkul att prata om med dig då, tycker jag, haha!

2010-01-13 @ 11:46:53
URL: http://elles.devote.se
Postat av: matilda deldén

hej emma :) shit vad längesedan vi ens snackade :) iaf måste kommentera för att jag håller med dig fullt ut ;) vart gömmer sig alla bra killar? och varför får alla dåliga tjejer de bra killarna?...

2010-01-23 @ 22:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0