en vecka är länge, tro mig

In a crowd of a millon. All I see is..
..you

Vad har jag att säga?
Min mage mår inte speciellt bra. Det kallas mensvärk. Ni vet, det vi tjejer får en gång i månaden.
Något hemskt som just nu, för min del, gör fruktansvärt ont. Tårarna tränger sig ur kanalerna.
Längs mina kinder rinner dem och gör min blick alldeles suddig. Vart är delete knappen?
Jag vill radera denna helvetesvecka. Varför ska vi behöva utstå detta? Vad fick ni killar? Ofrivilligt stånd vid omaka tillfällen? Tråkigt. Men här sitter vi tjejer/kvinnor och blöder från underlivet, trycker ut en påtok för stor sak för det lilla utrymme. Ni som inte förstår, EN BEBIS. Vårat kroppshår är inte kvinnligt. Ert är "manligt". Enligt min mening är dock brösthår respektive rygghår uteslutet. Jag är inget fan av kroppshår överhuvudtaget. Ser inte det manliga i att ha en skog på bröstet?
Det är så mycket man hade kunnat ta upp som vi tjejer får eller fått utstå. Om ni ändå fick vara tjej för en dag och se. Just i mensveckan. Vet ni förressten hur dyra tamponger är? - NI SOM KASTAR DEM PÅ VÄGGARNA PÅ SKOLAN, TEX.
Näj, nu ska jag sluta moppsa upp mig mot de andra könet.

Its indescribable.



We been through this all before.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0