sotis

Varför kan inte jag lita på vad som sägs?
Varför är jag så orolig?
Tar känslor över när man börjar känna dem?

Jag är nog inte ensam om att vara svartsjuk. Men varför blir man svartsjuk? Det fina "ordspråket": Jag är svartsjuk för att jag bryr mig.
Kanske är det inte bara jag som kört med dem orden när jag och pojkvännen bråkat? Det får ju svartsjuka att verka posetivt. Men är det posetivt eller ej? För min del kan jag hålla med "ordspråket", men å andra sidan.. Man kan ju bry sig förmycket? Eller?

Vad blir ni mest svartsjuk på? Tankarna eller de oskyldiga flörtarna?

Visst kan man få hemska tankar om tjejen som jämt skickar sms till honom. Visst kan man få tankar om hur mycket han vill ha bästa tjejkompisen som följde med på cafét häromdagen. Men hur mycket ska vi få låta våra tankar styra våra sinnen?
Och klart man blir lite svartis om ens kille spanar in någon lite extra eller kanske pratar med under en stordel av en utekväll. Men i mitt eget tycke är det okej att flörta. Det gör man jämt ute, om så en oskyldig flört. Ofta iallafall.
Samma sak med att spana in. Man får fantisera? Som om inte ni, folket, haft en lite smygfantasi om killen som sitter bredvid i soffan på en fest. Han är bara så snygg och på inte tala om tänderna hans. What a smile!
Right? Everyone got to have their own imagienation (?)



Kommentarer
Postat av: anonymous

Oskyldiga flirtar är helt klart okej, det kan till och med vara sexigt när man vet att man är den som får gå hem med honom! Däremot gillar jag inte svartsjuka, personen är med en för att han eller hon har valt det. Det är dig han vill ha, ingen annan, så varför gå och må dåligt och tro massa saker man inte vet? Svartsjuka är inte att man bryr sig, det kan man göra ändå och visa på andra sätt. Det handlar om att man är osäker på sig själv och inte litar på pojkvännen tillräckligt. Hur skulle du själv tycka om han blev svartsjuk hela tiden? rätt jobbigt. Så försök göra dig av med all svartsjuka för att göra det lättare för ert förhållande, men framförallt för dig själv:)

2009-07-07 @ 22:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0