love built me up

När byggs riktiga känslor upp? Finns det några kännetecken?
Är det som på film? Fjärillarna flyger i magen. Pulsen stiger vid ögonkontakt. Värme sprids genom varje ådra vid beröing. Det susar en lätt bris genom håret. Man smälter. Nästan.
Eller vad bekräftar äkta känslor?
Jag är osäker på när man kan kalla sig kär. Jag har förbrukat orden "Jag älskar dig" så många gåner. Det tror jag fler än jag har, och gör. För den delen.
Jag, som så många andra, vill väl vara säker. Jag tror ord förburkas som smör i solsken när man är kär.
Jag har tagit upp detta förr. Men jag stör mig på människor som skriver efter en vecka "Jag älskar dig över allt annat på jorden. Du är mitt liv" MEN FÖR I HELVETE. En kille/tjej kan tamefan inte vara ens liv? Jag tror inte de personer som skriver detta när de är tillsammans skulle ta livet av sig om killen/tjejen gjorde slut. Vad tror ni?

Hur som helst. Åter till saken.
När är man kär?
När insåg du att du var kär?

Tja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0