Face it, we love it

Vad gör en blogg speciell? Framgångarna inom bloggandet verkar gå inom Modet och skrivandet om sitt liv och sitt dagliga görande. Men det jag inte förstår är varför folk tycker det är intressant att läsa om folks liv och deras daylie bases egentligen. Vad är så intessant med att läsa om en stortstads fjolla som inte har ett uns om verkliga livet? Jag vet att många läser alla dessa skandalbloggar för att de är så dåliga. Men jag undrar ändå - Varför lägger vi ned tid och läser sånt vi ändå bara klagar på?
Varför låter vi inte skandal drottningarna vara och läser något som gynnar oss eller som faller oss i smaken? Vet ni vad jag tror? - De bloggarna som är "normala", är inte lika "spännande". Vem gillar inte synen av en skandaldrottning som gör bort sig inför halva Sveriges befolkning? Genom en blogg, genom en tv-såpa, vad som helst. Face it people, vi älskar skandalerna. 

Men tänk lite längre.. Är det själva bloggen eller perspnen bakom dem vi klagar på? Skulle vi reagera på samma sätt jämtemot Blondinbellas ibland så dumma åsikter om det var en helt random tjej som skrev exakt samma sak? - Jag tror inte det. Men det är bara vad jag tror.
Vi älskar skandalerna och de ibland mindre kloka storstadsfjollorna.
Världen är bra skum egentligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0