words without meaning

Kaos i mitt huvud.
Kärleken tar kål på mig, nu på ett bra tänkande sätt.
Eftersom jag är på den posetiva fronten, enligt mig själv!


Jag har gjort samma misstag. Men jag tror personligen jag skärpt mig. Och nu istället stör jag mig på dem som inte gör det! Jag talar än en gång om kärlek. Orden, meningarna och den betydelsen bakom dem. Jag tror mig vara kär nu. Jag vet vem personen är nästan utan och innantill. Jag har gått förbi mina två stadien: Första känslan och spänningen tack vare ovetandet.
Nu står jag rätt kall, ganska okänslig men jag känner ändå saknaden efter honom när han inte är där. Inte överdriver, såhär härligt bara. Jag trivs, jag är glad, jag mår bra, med honom. Och det har gått månader! Massor med månader och ännu är det inte helt 100% självklart. Men det känns äkta.
Då frågar jag mig själv. Hur kan man säga sig älska en person efter en månad? Älskar man verkligen då? Varför sa jag "Jag älskar dig" till någon jag egentligen inte kände? Vad tänker man när man låter såna ord ploppa ut ur ens mun? Hur kunde jag tro att jag inte skulle klara mig utan honom? Hur kunde jag tro att jag aldrig skulle älska någon som honom?
- Vad tänker man med?
Jag frågar mig själv detta varje dag när jag går igenom folks bilddagböcker. Där skriver folk "Jag älskar dig, du har förändrat mitt liv, jag kan inte leva utan dig, du är det bästa som hänt mig" när det varit tillsammans med en person i 1 jävla månad! Jag var likadan för inte längesen. Jag hade nog varit så nu också, om inte kicken i arslet kommit. Jag har fått den nu och insett. Det är en inbillning man har om hur kärleken ser ut.
Men hur är det egentligen det ska kännas då när man är kär? Jag har min uppfattning: som det känns nu.
Men jag vet ju sjävklart inte hur andra ser sig själva när de är förälskade.
Det jag ogillar är bara alla dessa orden. Alla dessa meningar som man tjatar ut till för många personer. Meningen försvinner tillslut? Den blit uttjatad.
Slit inte på orden "jag älskar dig". Jag har gjort det, alldeles för mycket. Nu är det slut på det, finito.

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför klagar du på folk om du själv säger att du gör/har gjort likadant?

2009-02-10 @ 22:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0