Mer eller mindre pigg



Mamma är sjuk. Men hon är inte en sånhär person som passar att vara sjukis. För hon har inge tålamod! Hon måste ständigt göra något.. hela tiden. Hon går runt här febrig, känner sig som en hundraåring, och nästan söker saker att göra! Jag tänker för mig själv: MEN LÄGG DIG KVINNA!
Men hon envisas. Me gullig är hon, speciellt när hon kommer in på toan när jag står och posar i min egohet, och är med på ett foto. Klart man vill ha ett foto på sin sjuke mor! Alltid. Jag kan inte säga nog många gånger hur mycket jag älskar min mamma! Här snackar vi hjältinne, vår familjs hjältinna. Jag älskar henne.
Nog om min mor. Jag går just nu bara runt i huset och fördriver tiden. Vill till Johan! Vi ska åka runt halv 8 tror jag.
Innan dess ska jag packa och få i mig lite mat. Världens godaste mat, GI-MAT! Allt vi ätit sen pappa börjat på GI har varit så fruktansvärt gott. Jag menar verkligen allting. Som GI-pizzan, tänk er: Keso, ägg och ost som pizzabotten. Hur gott låter det? - Kanske inte så gott.
Men jag ska tala om för er att den pizzan är himelsk! Man gräddar först botten i 20 min tror jag, sen tar man ut botten och garnerar med de tillbehör man vill ha på pizzan, sen in i ugnen ett tag till. OCH GOTT BLIR DET! Himlarns.
Ni borde testa. Jag lovar er, ni blir inte besvikna.
Nä, nu ska jag gå och käka kycklig och suqini (?) gratäng. Mums!
Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0