14 år till salu



Läs denna bok. Jag hae läst 36 sidor och är helt förälskad. Går att köpa på Ica kvantum för 64 kr.
Handlar om en tjej som vid 14års ålder blir våldtagen påväg hem från stallet. Hon vågar aldrig anmäla utan lever istället med skammen en längre tid.
En dag så kommer hennes bästa vän med idén att de ska sälja sex på nätet för att fixa extra pengar. Bokens huvudkaraktär, Tessan som hon heter, går med på förslaget. Hon börjar ta betalt från män runt om i området. Hon är fast i ett helvete av prostitution och våld.
När hon under en längre tid varit i denna "bransch" börjar männen ta henne för givet och slutar betala. Tessan blir ständigt våldtagen och utnyttjad. Män kommer på löpande band till henne och "gör sitt" sen ger sig av.

Den är verklighets baserad och har verkligen greppat tag om mitt hjärta och min själ. Jag är bara såå stört förtjust i verklighets baserade böcker. Kan starkt rekommendera "Vingklippt ängel" för er som inte läst den. Man gråter sig igenom den boken.

Men läs denna bok.
Jag köpte även denna bok istället för en ben and jerry's. Känner mig nyttig, duktig och är väldigt nöjd över mitt val!
Nu ska jag se lets dance, sen läsa min kära bok.

Ha en trevlig fredagskväll ungdomar.
Själv ska man sitta som en pluggis med näsan i boken.


Kommentarer
Postat av: m

ska köpa!

2009-02-27 @ 21:17:25
Postat av: Saja

Owh, Bnj som är så gott - det var starkt gjort!

Och usch vad hemsk boken lät! Älskar verklighets baserande böcker, blir mycket mer inlevelse. Och hemskare. Man tänker verkligen efter.



Ohja, vingklippt ängel är så sorglig, huvva. )':

2009-02-27 @ 23:40:57
URL: http://laxbox.bloggagratis.se
Postat av: Malin

Jag blev fett sugen att läsa den där boken nu!

2009-02-28 @ 14:42:16
URL: http://grassmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0