tuppjuck

en tupp + en höna + ett juck = ett tuppjuck = ett ägg
i lördags sa min farmor: nu ska jag ta mig ett tuppjuck
vilket visade sig vara ett ägg. jag skrattade så jag trodde jag skulle dö.

nu sitter jag och tänker på en sak. jag är ganska konstig av mig. min lillasyster är 14, hon har aldrig haft en kille. när jag var 14 hade jag varit tillsammans med en kille i ett halv år och innan det hade jag varit tillsammans med en kille någon månad. det är sjukt hur olika jag och min syster är. jag var och är alltid den framfusiga tjejen med många killkompisar medan min lillasyster fortfarande är rädd för killbaciller, ungefär. inte för att jag vill att hon ska gå i mina fotspår, för jag ser hellre att hon håller sig ifrån killar, så att hon slipper hamna i de situationer jag varit i. jag menar bara att det är sjukt hur mycket jag varit med om redan som hon inte ens fått in vittringen på. exempelvis killar, sex och alkohol. fast jag är bara stolt över min syster att hon inte är en sådan fjortis unge som tror de är något att stå nere på torget med sina coola gäng en fredags kväll och tjuv röka. jag menar vad är nöjet med att börja röka när man är ung? är det coolt? är det snyggt att ha fet prillan i när man är 13 år? eller det kanske är ännu coolare att däcka i en buske efter att ha druckit hembränt för första gången när man är 14?
fast i dagens samhälle finns det ju ingenting som kallas självständighet utan varje jävla unge faller för detta jävla grupptryck. till och med när det handlar om sex. vad spelar det för roll om din bästa kompis har legat med 20 stycken och du bara legat med 2?! det är ingen merit att ligga med många.. men vissa anser tydligen att det är coolt, speciellt killar.
det är så sjukt. fyfan vad fjantiga alla ungar är idag.. helt allvarligt.
hur som helst, den här bloggen började med att jag och min syster är olika. men jag är stolt att hon inte är som jag! hon är självständig. och jag älskar henne för att hon inte går samma jävla felaktiga väg som jag gick. min syster, ida östman, jag älskar dig.

tack för att du inte är som alla andra
va stolt att du är den du är

Kommentarer
Postat av: lovis

men kvinna, jag älskar att läsa din blogg! den är typ bäst!

2008-10-20 @ 14:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0