min egendom

min egendom. min privata väg att skilldra verkligeheten utifrån mitt perspektiv.
jag skriver inte för att göra någon annan glad. mitt skrivande är ett sätt för mig att stimulera känslorna just den stunden.
idag är jag ilsken, jag är upprörd men samtidigt glad och tillfreds. jag ska skilldra mitt nuvarande känslotillstånd med några enkla dikter senare.
bilder som symboliserar mina innersta känslor samt texter som berör.

jag känner en smärre sorg inombords när jag inser verkligeheten






jag tar dina ord bokstav för bokstav
mening för mening
jag bygger ihop allting till vad jag vill se
inte det du menat
endast det jag vill se



vi möts vid slutet på vår färd
en ändlös väg vi vandrat för att mötas i den skinande tunnelns slut
utan varken vind eller våg ska vi klara allt tillsammans
bara du och jag
vi är änglar utan vingar



tiden går alltför fort
för varje dag som går dör en del av mig inombords
ett hopp, en vilja, en kraft
en lust att kämpa förjäves har länge infunnits i mina tankar
men den börjar falla tillbaka
låter verkligeheten spegla sin fasansfulla glans
det tär





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0