BILD BLOGG + ytlighet

jag ska skriva lite sen lägga in lite bilder som jag fotat idag. blandannat stod jag i vattnet och höll på att frysa rumpan av mig! allt för ett bra foto (som jag inte ens tyckte blev speciellt bra, tyvärr)
måste bara säga en sak innan bilderna kommer och det är att vi är förbannat ytliga. alla människor! men jag menar se er omkring. finns det en enda människa i världen som INTE är ytlig? vi snackade idag några i min klass och då frågade vi några killar hur de skulle välja ifall det träffat världens snyggaste och jag menar stans mest eftertraktade tjej, men det visat sig att hon är helt järndöd, HELT järndöd och allmänt dum i huvudet eller träffat en någorlunda okej tjej, inte alls speciell och verkligen ingen babe, men hon har ett hjärta av guld och kan räknas som världens snällaste, vem skulle ni välja? det är jävligt svårt. för vi ser ju människan med ögonen först men känner med hjärtat sen. frågan är svår. ett typiskt bevis på att vi är ytliga.
och en sak till, vi behöver inte känna vår partner. jag menar alltså såhär, även om man varit tillsammans med en person ett antal månader behöver vi inte känna personen. vi kan göra en bild om hur VI uppfattar personen och hur VI ser den, men personen i fråga kan vara en helt annan person innanför de han/hon visat oss. och det är faktiskt sanna ord. pojkvänner är inte samma sak som POJK VÄNNER och flickvänner är inte samma sak som FLICK VÄNNER. de kan vara så annorlunda mot sin partner och helt byta personlighet. det vet inte vi. vi ser bara den vi är tillsammans med. men bakom kan det finnas en helt annan, en helt ny och i sanningens ord, den rikiga personen i fråga. jag hatar det.

BILD BLOGG











du hindrar mig från kärleken
du stängde in mig i en ensam vrå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0