känslosnack - varje gång

hur kommer det sig att varje fest jag är på står jag och berättar mina usla förhållanden? jag tror halva övik vet om hur mina förhållande varit. både genom att läsa min blogg och sedan höra mina "föreläsningar" på fester.
men det är lite roligt, för egentligen har jag haft ett ganska intressant relations stadium i mitt liv. bara killar som går bakom ryggen och som går runt och säger att man är störd till polarna, utan någon som helst anledning. NICE. 
ibland börjar jag undra om rykten faktiskt kan vara sann. att innan man är med en kille, kolla vad han har hör rykten bakom sig (om han nu har de). för jag menar, alla rykten som gått om mina ex har varit sanna? nu i efterhand har jag märkt det. jag har officiellt blivit playad. hurra för mig, suck... typ

ingen kärlek där inte. bara ett tidsfördriv för dem för att veta att de alltid hade någon de kunde gå tillbaka till när de svikit, eller bara ha för att under tiden hitta en ny. jag bara var, egentligen. jag vet inte hon eller den. jag bara var. inte HON, inte DEN speciella. jag bara... var.

jag skrattar åt det som en gång fick mig att gråta.

för jag vet ju innerst inne att jag kan få bättre men man nöjer ju sig med det som är mest lättfångat. de som man inte behöver kämpa för. de som man slipper lägga ner tid på. de som kommer utan vetskap eller förvarning. den falska kärleken.
det finns falsk kärlek. det är första känslan kärleken. man kan INTE gå på första känslan. klart det pirrar i en när en ny kille rör vid en för första gången, man kanske inte ens känner varandra speciellt bra, då blir det ju spännande.
men det är inte kärlek? det är mer sexuell lustfylldhet om du frågar mig.
man vill ha mer av honom. närheten om nätterna är äventyrlig. men dags känslorna är mer...sexuella? det är liksom inget det här "vi går på en promenad" "vi tar en fika och går en sväng på stan" "vi åker till min mormor och morfar och hälsar på"
NEJ! det är inte sånt som medför i den falska kärleken. då vill man ligga hemma, bara vara, inte åka ut, bara finnas helt enkelt. men inte på ett kärleks fullt sätt...........
jag kan ha HELT fel. men så känner jag.
för jag tror att kärleken mellan mig och de två senaste, har i slutändan blivit falsk kärlek. för vi gjorde ingenting. vi hade slut på den äventyrliga lusten. JA, för att vi för de första inte kände varandra och för de andra, inte var kär. på de sätt vi först trott..... när vi gick på första känslan. suck..


puss från mig. 

gå aldrig på första känslan

kärlek är mer än en känsla




varje dag som går blir det allt tydligare
men är det mot de positiva eller negativa?

jag ser inte skillnaden
låt mig bara inte se fel

jag klarar inte det ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0