jag saknar det - DET

vad är bättre än en kyss? det är det första som händer innan ett förhållande. det är den första kärleks-bekräftelsen man får innan ett förhållande. det är den första stora saken innan något som kan bli seriöst.
jag saknar inte det intima i övrigt i ett förhållande. men jag kan öppet och ärligt säga att jag saknar att kyssa någon. godmorgon kyss det första på morgonen, hejdå kyss det sista innan man ger sig av, allmän kyss som kommer då och då, överasskning eller förutspått.
det är vackert och något speciellt enligt min mening.
nu låter jag som världens poet men jag saknar det. känslan i överlag.
den är förbryllande på något vis och speciell på sitt unika sätt. är det det som kallas passion?
är det alltid passion i en kyss? kan man definera en kyss som själva passionen? eller är passion intima saker i överlag?
enligt mig är passion den första pirrande känslan, vilket oftast består av en kyss, den första kyssen.
sen utvidgar sig väl själva ordet passion i många olika kategorier som har med de intima "sakerna" att göra.

passion är nog ett annat ord för kärlekens "händelser". allt som kategorin kärlek innehåller. jag syftar på allt intimt som tillkommer i ett förhållande. man kan nog definera kärlek och passion på ett nästan liknande sätt. jag menar, kärlek är bara ett ord, men passionen är ju vad själva ordet innehåller. där har vi en koppling, eller?
förälskad är ju också en benämning till ordet kärlek. skulle jag idag säga att jag är kär, skulle det i mitt huvud bli: jag är passionerat förälskad i honom. (jag är kär i honom)
men så säger man ju självklart inte. men i mitt huvud benämns kärlek på det sättet. om jag ska vara petig.





om jag ändå vågade ta chansen
att för en gångs skull gå på djupt vatten
bara för att få känna den äventyrliga smaken


jag fruktar dock
för jag vill inte riskera att drunkna på kuppen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0