a man becomes a man by music

finns det något som är lika sexigt som killar som spelar musik? gitarr, trummor, keyboard, bas, vad som helst. musikaliskt enligt min synvinkel är i huvudsak sexigt så uti bomben. sen om vi lägger till några snygga moves där mitt i all härlig musik så har vi väl ändå a dream becomes true.
enligt mig är det iallafall inte mycket här i världen som får mig knäsvag förutom riktigt härlig live spelande musik, riktad till endast mig för den stunden. AH.
sen vad är så vackert som en snutt gitarr spelande i ett rum fullt av värmeljus? en romantisk middag kan slänga sig i väggen i jämförelse, tycker jag!
jag menar i den stunden är det som att killen i fråga speglar ut något så fantastiskt genom ett instrument. inga ord behövs för att få den pirrande känslan, endast ett instruments svindlande klang.
det kan få ens leende att att fastna på sin glans och ögon stirrande i tomman skyn. som om världen stannar.
när någon spelar musik för en och den där lilla extra känslan redan finns där, är det som om ett nytt ljus tänts inom en och den såkallade pirrande känslan (åter igen) kommer på nytt och nytt och åter nytt. varje tonart har sin ljuva klang och varje vers en såndan oerhör inverkan. 
om inte musik kan beskriva en person till fullo, vad kan då det? 
enligt mig kommer på något skumt sätt en känslig bild utav personen ut genom musiken. beroende på vad personen i fråga spelar för sorts musik. men som ni alla förstår syftar jag inte på heavy metal eller rock 'n' roll i detta fall, utan mer på soul och balladiskt (om ordet balladiskt ens existerar vet jag ej, men ni fattar) musik.




musiken för mig är på många vis känsloladdat
för den kan ge en sådan klar bild på just ögonblickets känslor
bara genom musik och en bit text
det är fantastiskt


det är som att komma till en ny värld
i bara några enstaka minuter...


Kommentarer
Postat av: älsklingen

så sant som sagt..

killar med instrument, = över sexigt

2008-11-15 @ 09:04:38
Postat av: Anna

Musik-killar is the only way! :D

2008-11-15 @ 20:21:40
URL: http://blackwell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0