hur får man vara - utan att det blir för mycket?

när det gäller mig och förhållanden så har jag alltid föredragit förhållanden framför att vara singel. jag trivs bättre tillsammans med någon helt enkelt.
men jag kanske inte är världens bästa flickvän om man ser till detaljerna. nu frågar jag er - vart går gränsen?
jag vet inte vart gränsen går när det gäller hur man får vara när man är tillsammans med någon. under de senaste förhållanderna har det varit rätt strikt när det gäller mina killkompisar. vissa fick jag inte prata med, syntes en bild på mig och en kille som kramades blev det ett helvete, jag tilläts aldrig att vara med killar ensam.
är detta rättvist? ska det verkligen vara sådär?

jag har själv aldrig ansett mig som en dålig flickvän. men mina dåliga sidor antar jag väl är att jag bland annat är väldigt kramig. jag kramas med killar dygnet runt, på skolan, på fester, överallt. jag är offentlig med min vänskap till killar för jag anser att krama en killkompis är exakt samma sak som att krama en tjejkompis.
sen har jag en tendens att pussa mina killkompisar på fester (endast om jag är singel såklart). dessutom umgås jag mycket hellre med killar än tjejer i många lägen. vilket vissa av mina pojkvänner inte accepterade utan sågott som tvingade mig att bryta kontakten med vissa killar som de ansåg att jag stod för nära. tråkigt nog gjorde jag ju det också, alltså bröt kontakten med mina närmaste kompisar, bara för att de var killar! sjukt.

jag är en förhållande tjej. det är nog det i livet jag vet att jag är bra på.
att vara någons flickvän.

Kommentarer
Postat av: frida

en bra pojkvän bryr sig inte om vilka du är vänner med, killar som tjejer. sen hur närgången man är går att diskuteras. Men de ska aldrig gå så långt att man inte får umgås med killar. det finns något som kallas tillit :)

2008-11-17 @ 22:33:24
URL: http://frlda.blogg.se/
Postat av: E

pinsam blogg :)

2008-11-18 @ 14:27:54
Postat av: M

Tycker du ska få kramas och vara me dina killkompisar ensam osv om killen litar på dig, annars gör han inte det :)

2008-11-18 @ 16:10:29
Postat av: Sofia

Det är ju det ett förhållande handlar om - att man måste kunna lita på varann. Kan inte killen lita på dig, så är det kanske dags att börja fundera på om det verkligen är rätt. Om du kan lita på han, måste väl han kunna lita på dig. Kan inte han det, så vet man ju inte riktigt vad han håller på med när du inte är med, eftersom han är så osäker på vad du gör när han inte är med.





Sånt där är svårt, men tillslut brukar det ordna sig :)

2008-11-18 @ 18:39:15
URL: http://sofiathomasson.blogspot.com
Postat av: Anna

Man ska absolut få vara med vem man vill. Det är ju superviktigt i ett förhållande att den ena får vara med en vän av motsatta könet utan att den andre ska gå och bli sur, tvär och svartsjuk. Allt handlar ju om tillit! Om killen inte låter dig vara med dina killkompisar så sitter ju problemet hos honom. I så fall är han inget att ha, säger jag! :P



Och personligen för mig så går nog gränsen vid pussar. Man får krama på sina kompisar bäst man vill tycker jag :D Det är ju bara mysigt!!

2008-11-18 @ 21:29:31
URL: http://blackwell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0