finns det någon gräns?

nu undrar jag. vart går gränsen för åldersskillnader mellan två personer?
måste det ha någon betydelse ifall två personer verkligen tycker om varandra? jag menar absolut inte att en 45 årig man och en 13 årig flicka ska vara tillsammans.
men är 15 och 18 för mycket? är 17 och 20 för mycket?  vad är förmycket egentligen?

jag menar många föräldrar har såna förutfattade meningar kring äldre människor..
jag var på en fest med min kompis fanny. vi var med folk från 20 till 23. när jag berättade för min mamma att vi blev bjuden på öl och att jag hade ställt ifrån mig den och att den sedan var slut (pågrund att andra druckit upp den), lite såhär på skämt. hon reagerade direkt på att jag kunde blivit neddrogad... klart föräldrar blir nervösa när man umgås med äldre folk men jag måste även säga att förutfattade meningar kan vara FÖR förutfattade också. äldre är inte sämre eller farligare. det jag måste säga är att det är nog fler i unga åldrar som håller på med droger och liknande. vare sig föräldrar och andra inte vill tro på det så är det nog faktiskt det. 13 åringa ungar röker på mer än vad folk har koll på eller vill tro på.. därför tycker jag inte att vuxna ska ha så förutfattade meningar kring äldre.. dock kan nog många äldre vara värre än vad jag förklarar nu. för jag säger inte att alla är änglar bara för att de är äldre..

sen mognad och sånt skit har inget med ålder att göra. det är med människan i fråga som kan styra den saken..
jag vet en person som är runt 21 tror jag och han är lika mogen som en 3 åring.. jag kan själv anse mig mycket mognare än honom och jag är flera år yngre.
så det är nog mer beroende på personen än åldern när det gäller mognad.

så många äldre eller yngre kan vara lika mogna respektive omogna. beroende på personen i fråga, anser jag!
vad anser ni?

sen en sak till. varför tycks det vara så "litet" att kanske vara 15 och vara tillsammans med någon som är 20? visst låter skillnaden i åldrar mer än vad den är? jag menar. kollar man på våra föräldrar, det kan vara 10-13 års skillnad mellan dem och det tänker man inte på. men om man ser det såhär, om det är 13 år mellan ens föräldrar, också tänk om de hade träffat varandra när de var 15 och 28 istället?! det är sjukt mycket i åldersskillnad... men det tänker man inte på när man ser åldrarna i äldre dar. då är 45 och 55 ingen större skillnad, inte så att man tänker på det speciellt mycket iallafall.

åldersskillnaderna har alldeles för mycket mening när den är involverad i de yngre åldrarna.
i äldre åldrar har den ingen betydelse, i stort sätt.




vi kör på gamla bilder bara för att gamla goá känslan är tillbaka

Kommentarer
Postat av: Målgö

Kärleken har väl ingen ålder - eller?

2008-11-09 @ 14:37:14
URL: http://grassmonkey.blogg.se/
Postat av: mikaela

jag håller med dig emma

jag menar det spelar ingen roll

kör hårt på äldre

- av erfaranhet, much better och

så mycket roligare att umgås med.

men jag tycker inte åldern spelkar någon roll

om man nu ärkär i en som är 5 år äldre eller 5 år

yngre. `man kör på hur personen är i sig och mot

dig/mig/den inget annat! :)

2008-11-09 @ 15:12:22
URL: http://mrietz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0