smaken är som baken - aldrig likadan

finns det något som kallas perfekt?
som i tidigare bloggar har jag tagit upp den perfekta pojkvännen respektive flickvännen.
men i denna blogg ska jag ta upp den "perfekta" looken. eller finns det ens?

vi vill följa upp till ett perfekt ideal för de manliga ögat. men vi har alla olika åsiker på hur man ska se ut. jag föredrar ju hellre den naturliga looken än charlotte perellis melodifestival sminkning till vardags. men vissa människor håller inte med mig på den fronten.
vissa killar gillar de riktigt kvinnliga magasin idealet med mycket smink och sexiga kläder. det som säljer! medan vissa killar dras till den naturliga vardags tjejen med t-shirt och jeans och knappt något smink.
men hur ska vi tjejer då veta vad som är perfekt? finns det någon look som är perfekt? den där riktigt manstilldragande looken, hur ser den ut, egentligen?
jag tror faktiskt inte det finns någon speciell look som kan kallas perfekt. för alla gillar olika.
jag kan se ut som jessica alba och uber många tycker jag är dösnygg men det finns fortfarande killar som inte tycker det. jag kan vara tjock och naturlig och många skulle tycka det var groteskt men fortfarande skulle många tycker att jag var attraktiv.
det finns inget perfekt utseende. det finns finare och mindre fina.
men aldrig det perfekta.

men mina personliga åsikter lyder sådär:
min personliga åsikt är att när man till vardags klär sig över snyggt (snäppet till festklädd), höga klackar, mycket smink och tillfixat hår, blir det för mycket. det finns enligt mig en gräns.. för oftast gör sig människor mer tillfixad än de behöver. många är vackrare än de tror naturliga.
enligt mig är det bättre om man kan vara söt till vardags men sötare inför vissa tillställningar och fester. jag ser ju hellre att man blir söt- fin- snyggare på fester än att alltid vara snygg men aldrig bli mer än just, sådär snygg.
jag tror och i vissa fall vet att många killar föredrar naturligt framför onaturligt eller vad man ska säga. det är just det att jag tror, jag upprepar tror att killar vill kunna se en snygg person och sen se henne snyggare också. att alltid se likadan ut kan kanske bli enformigt och i sitt sätt tråkigt tillslut.
kanske blir det mindre attraktivt när ett ansikte inte blir mer speciellt eller mer upphetsande vilken tillställning det än kommer till?
någonstans tror jag att varje person vill kunna komma till spegeln och säga en kväll att: vad snygg jag är.
att känna sig snäppet snyggare, snäppet bättre och på den vägen snäppet till bättre självförtroende (de människor som har sämre självförtroende riktar jag mig till nu)
FAST de som är snygga och tillfixade dagligen trivs uppenbarligen så och det tycker jag är super! bara man trivs är man vacker.
det var bara min personliga åsikt som jag sa, där jag, jag upprepar jag, inte alla, tycker att naturligt är finare.

som jag sa, jag anser att det inte finns ett perfekt utseende. det finns inget ideal som är perfekt.
vi är olika till utseende såsom killar är olika i smak.
vissa gillar naturligt och vissa gillar vardagsminkning med en fest-touch.



PS: som en anonym skrivare skrev: det finns ju dom som klär sig snyggt till vardags och är satans snyggare på fest. tummen upp för dom.
ja, klart det finns. som jag sa, alla är olika. jag sa bara min personliga åsikt. jag tycker det är snyggare med mer naturlig stil. så jag säger, tummen upp för dem! människor som kör naturligt.



det är så det är, smaken är som baken
den är aldrig likadan

personligen föredrar jag att vara söt och bli sötare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst, men sen finns det ju folk som klär sig jävligt snyggt till vardags och satan änu snyggare till fest! tumen upp för dom,

2008-11-25 @ 22:27:39
Postat av: M

Håller med dig till varje ord.

2008-11-25 @ 22:33:58
Postat av: Sofia

svar: nej, just det där med att beställa klänningarna går väl inte så bra ;) tur är väl att allt annat går bra, haha :)

2008-11-26 @ 11:56:17
Postat av: Sofia

Svar: Det var väl bara det med klänningarna som krånglade lite. Annars går det bara bra :) Ja, hoppas du också får en perfekt nyår (om det nu går för någon). Kram!

2008-11-26 @ 12:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0