Orättvist

Människor blir tillsammans på löpande band nu.
Medan de gamla förhållanderna går skiljda vägar.
Kärlekens spel. Jävligt orättvist

Jag vill tillägna en blogg till min vän Frida. Du är den mest kämparvilliga människa jag känner. Du ger aldrig upp i någonting. Även om hjärnans tankar sviktar och ditt hjärta inte klarar mer, ger du aldrig vika förrän du knappt orkar stå på egna ben. Du är en människa man ska se upp till. En människa man ska ta vara på. Du är en underbar människa och en fantastisk vän. Du har oss, dina vänner. Call us anytime. Du är bra.


Nu ska jag bädda ner mig i soffan och dricka te.



Fan vad trött jag är.
Jag är trött på att behöva ta för mig.
När är det min tur att slappna av?

I dessa situationer gör jag mycket.
För mycket.
Jag lägger ned för mycket tid på falskheter.
Äkthet, kom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0