Jag hatar fördomarna!

Än en gång. Men jag kan inte sluta blir förbannad efter våra diskussioner på skolan. 
Än en gång en blogg om de homosexuella fördomarna.

Den fobi-känslan människor känner kring HBT-världen förbannas jag på. Jag hatar er med fördomar kring människor ni knappt vet något om förutom deras läggning. Dömer efter personens handlingar och inte efter personens personlighet och inre.
Jag har en fråga till folk som känner mig och som möjligtvis är homofober. Om jag var bisexuell eller lesbisk, skulle ni hata mig då? Jag är samma person med en annan läggning. Är jag hemsk för det? Är jag en dålig människa för att jag inte följer naturens väg? Den hetrosexuella vägen. Är jag psykiskt störd för att jag är osäker på min sexuelitet och inser sen att jag dras till tjejer? Skulle ni hata mig för något jag inte kan rå för?
Nu är jag hetrosexuell men ibland önskar jag att var en av de människor som tillhör HBT-världen. Bara för att se min omgivnings reaktioner. Skulle jag bli behandlad annorlunda? Jag skulle vilja veta.
Det är en fråga jag skulle vilja att alla ställde sig själv när de säger att de är homofober. Tänk er in i situationen om er bästa vän skulle komma ut som homosexuell eller bi eller kanske till och med transsexuell. Är det verkligen värt att hata en människa så mycket för något som faller sig in i den personens natur? Det är lika rätt att dras till samma kön som det är att dras till motsatta. En sexuell läggning är inget man styr över.
Visst kan till och med jag tycka att sexuella biten när det kommer till HBT-världen kan vara obehglig men aldrig att jag skulle döma folk för vad de gör i sänghalmen! Det är bara sjukt att ens tänka så. Sex är sex, njutningen är olika för olika personer.
Homo, Bi eller Transsexuella människor är inte olika ijämte mot oss. Också att folk ha tar sig mod att komma ut ur garderoben i detta homofobiska samhälle. Jävligt modigt. Jag ser upp till människor med modet att inse sitt rätta jag. Homo som hetro, alla är lika mycket värda!

Att Örnsköldsvik är sådan homofobiska stad är bara pinsamt, hemskt och fel!
Vi är tydligt omogna inom den kategorin. Vi är för dömanden.

:(


Kommentarer
Postat av: Sofia

Faaaast, man ska inte dra alla över samma kam. Jag har en kompis som är lesbisk/bisexuell och ingen i hennes närhet har fördomar. Vi känner ju henne som person och när hon sa det var det ingen som slutade umgås med henne. Många i Örnsköldsvik är osäkra och rädda för människor som har annan läggning på grund av att det fortfarande är "förbjudet" här. Skulle alla prata mer öppet om det, så tror jag många av fördomarna skulle försvinnna. Många vet nog inte vad de pratar om, utan påstår saker som de hört av andra.

2008-12-10 @ 18:43:32
URL: http://sofiathomasson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0