I love you.

Jag måste bara tillägga att jag älskar min mamma. Jag kunde inte önskat mig en bättre! Det finns ingen lika förstående. Min förebild. Av alla de stunder jag vill prata ut med någon blir det antingen ett långt samtal till Mikaela eller ett ännu längre med min mor. Hon dömer inte, hon blir inte arg, hon bara lyssnar och kommer med respons då och då. Hon tänker som jag och lärt mig något jävligt viktigt: Att kunna säga förlåt.
Igår fick jag veta att jag hade sjukt mycket frånvaro och ja, mamma blev väl besviken. Vem blir inte det? Men inte mer än besviken, hon blev inte arg eller glad, hon var neutral. Nu var det på bättringsvägen iallafall. Tack och lov. Men såna saker älskar jag min mamma för, att hon inte hetsar upp sig. Ibland ja, men ofta inte.
Och hon är också en av få som accepterar hur jag är som person! Hon säger till mig när jag är för högjudd eller jobbig. För hon vet att jag inte tar illa upp, eftersom jag vet hur min personlighet är. Hon känner mig bäst.
Min pappa och mina syskon känner mig också. De accepterar den jag är.

Otur att alla inte är så.

:(

Kommentarer
Postat av: Mikaela

jag accepterar dig som du är.



det vet du

2008-12-18 @ 13:32:05
URL: http://mrietz.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh, min mamma är också hur underbar som helst! Så skönt att ha någon som alltid lyssnar och peppar en. Synd bara att alla inte har lika tur med sina föräldrar..

2008-12-18 @ 13:41:10
URL: http://hilina.blogg.se/
Postat av: mamma

Tack,du underbara unge.Jag blev så ställd ,men otroligt superduper gla när jag läste va du skrev,så jag vet inte va jag ska säga.Förutom att jag älskar dej,ändå in i hjärteroten.Tack,gumman.

2008-12-18 @ 14:07:23
Postat av: frida

måste säga att du har tur som har en sån mamma, önskar ibland att jag också hade det.

Och du vet att jag accepterar dig som du är också, om jag tycker nått så säger jag de till dig, som igår på gympan t.ex.. inget du bör ta åt dig av egentligen! så du vet. <3

2008-12-18 @ 15:41:02
Postat av: mamma

Jag älskar dej precis som du är,högljudd el inte,mycke frånvaro,taskig frisyr,udda klädstil,de spelar ingen roll.De är sånt som gör dej till den du är,en helt unik underbar människa.Så ändra dej inte för att "passa in",för då blir du inte du.Man kan inte förändra människor,bara acceptera dom som dom är.Vi är alla olika på många sätt,tur är väl de.Tänk om de bara funnits en och samma personlighet i alla människor .Hemsk tanke...

2008-12-20 @ 10:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0