Träning.

Inkallning är roligast just nu. Fantastiskt kul! Vi tränar även mycket sitt och ligg, frikommando och lös-träning. Mycket fokus på kontakt och passivitet, vilket går väldigt framåt.
Har en övning från kursen hos Rakel som jag verkligen älskar. Ut ur bilen. Japp, ut-ur-bilen. Det tar ingen tid, och gjort så mycket gott i vår träning!
Jag öppnar hans bur, står beredd med en aluminiumburk med sten i (ifall han går ut, mitt "vapen") sen hetsar jag honom. Springer runt, hoppar, går åt sidorna sakta sedan fort, gör honom väldigt uppspelt genom att prata med honom, men inte förrän han får ett "varsegod" får han hoppa ut. Vi har nu börjat ta ett steg längre genom att jag tar hans favoritleksak och har den framför honom och viftar med den, kastar den, ja ni förstår. Det är galet rolig träning, och tar ingen tid alls! Plus att hunden måste ut ur bilen hur som helst, så.
Träningen blir bara roligare och roligare för varje dag nu, men vi måste fortfarande träna riktigt mycket på de enkla, men så viktiga kommandona som sitt och ligg. Vi har slarvat lite med dem, men bättre ska det bli!

Jag kan nog vara världens tråkigaste bloggerska. Förlåt för det, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0