Behöver lite hjälp nu.

Jag skulle behöva hjälp med lite frågor som jag ska ställa till Mr Zid och Johan Gustafson. Det är angående tatueringar. Jag vill ha svar om deras synpunkter på tatueringarnas meningar. Hur de ser på tillexempel deras tatueringar, om de är betydelsefulla för dem eller bara en kul grej de gjorde.
Men jag har lite svårt att komma på bra frågor som inte spårar ur. Jag har skrivit lite frågor som jag har liggandes på ett färdigskrivet mail till Mr Zid men frågorna känns inte bra. Hjälp mig och kom hemskt gärna med egna förslag!

Jag ska börja med att fråga dem om deras första tatueringar och varför. Här är de första frågorna jag tänkt ställa.

- Vad fick dig första och främst att tatuera dig?
- Hur gammal var du när du gjorde din första tatuering?
- Vad tänkte du innan du gjorde den? Var den planerad eller impuls?
- Representerade din första tatuering något för dig? Är det ett minne, en symbol eller bara en enkel utsmyckning?
- Dina resterande tatueringar, hade dem någon mening för dig?
- Blir det att när man gjort sin första, vill man bara göra fler? Varför, tror du?
-  Finns det någon gräns när det kommer till tatueringar? När blir det för mycket, enligt dig?
- Skulle du kunna jobba som tatuerare? - JOHANS FRÅGA.

Det är det frågor jag tänkt starta med för att få fram en bild om deras tänkanden kring tatueringar och framför allt om deras egna beslut.
Sedan hade jag tänkt fråga Zid angående hans jobb som tatuerare. Här kommer de frågorna jag tänkt ställa.

- Hade du som yngre planer eller drömmar att bli tatuerare? Hur såg din framtid ut, enligt dig?
- Varför valde du att jobba inom detta yrke?
- Hur länge har du jobbat inom denna bransch?
- Trivs du med ditt jobb?
- Är detta något du skulle kunna jobba med resten av ditt liv, tror du?

Sen har jag en lite större fråga som ska ställas till båda. Den lyder såhär.

Jag har ofta hört att folk pratar om tatuerade människor i ett mindre posetivt sätt. Många anser det opropert att jobba inom vissa branscher om man är för tatuerad? Varför tror du att människor har den synen på kroppsutsmyckningar i överlag?

Jag har svårt att komma på mer frågor. Snälla hjälp mig. Skriv frågor som jag möjligen kan ställa eller om ni har någon åsikt om de frågor jag skrivit ned nu.
Skulle vara jättr tacksam om ni ställde upp och hjälpte mig nu.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Ja, du har ju helt rätt i det du skriver, jag känner samma sak. Varför inte låta alla vara som de är? Jag menar, bara för att man gillar tjejer och själv är en tjej så är man inte konstig på något vis. Sen har många som bor i denna stad inte bara fördomar mot homosexuella, utan mot allt som inte passar dem. Sticker du ut på minsta vis, så snackas det direkt. Det är helt sjuk egentligen. Folk verkar inte ha mycket att prata om.

2008-12-10 @ 20:09:55
URL: http://sofiathomasson.blogspot.com
Postat av: mikaela

svar på din kommentar; inlägget var inget illa menat till dig min älskliung. måste bara försöka lyssna lite mer på mig själv. jag känner ju trots allt johan lite bättre. men men! nu har jag fått sova ut och allt känns bra nu! eller iallfall bättre. vi rings ikväll babe, love you big time!

2008-12-11 @ 08:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0