Söndag

Idag på promenaden gick vi lös! Efter väg och skogsstig. Loco gick perfekt brevid mig 90% av tiden, med några mindre tillsägelser bara. Sedan körde vi inkallning, sitt och jag försöker även lära honom att sätta sig på min vänstra sida när vi stannar. Det gick bra men bästa på dagen var att vi träffade TRE hundar och första hunden vi träffade kände jag mig lite osäker och kopplade därför Loco, men han skötte sig riktigt bra (några korrigeringar blev det dock) men sedan ville jag testa gränserna så jag tog av kopplet och hade honom lös resten av promenaden.
Vi passerade hundar utan en enda reaktion från honom!!
Huvudet lågt, öronen bakåt och ett lugnt tempo precis intill min sida. Jag blev så stolt, och lycklig, och glad.
Och det blev FEST efteråt!! Tennisbollar och leksaker kastades och OJ, så glatt det var! Fan, pyret var ju suverän, så vad annars liksom?!

Underbara söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0