Seriöst..

Susanne, hundcoachen jag ska börja gå hos, är sjuk. Minst en vecka kommer kursen framskjutas.
Jag känner mig så jävla dålig, jag kan inte behålla lugnet och ingenting känns just nu bra.
Han är så jävla stark, har sån vilja och jag kan inte kontrollera hans dominanta beteende. Inte ens gåendet i koppel går framåt..
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag behöver ju hjälp, och även om det bara är lite över en vecka tills vi får köra igång, känns det som en evighet bort.
Han är så oförutsägbar, och har till råga på allt börjat sticka ifrån mig såfort en störning dyker upp. Vilket i sin tur menas med att jag inte kan ha honom okopplad. Och lydnadsträningen blir väldigt mycket krångligare då..
Och dominansbeteendet blir värre - och svårare att kontrollera.

Jag är galet less på detta. Känner mig som världens sämsta matte. Vet ju att det bara är jag som kan ändra detta. Känns tungt nu - jävligt tungt.


Kommentarer
Postat av: Matilda Svedberg

Hej! Jag följer din blogg som du säkert vet :) och jag ville bara säga att min mamma har ju fött upp hundar sen jag var liten så man har ju lärt sig ett och annat om hund uppfostran :) vet dock inte för att jag vet att allt jag kan är helt korrekt men det fungerar på våra vovvar iaf :) hör av dig om det är nått speciellt du behöver hjälp med, om du nu inte kan stå ut att vänta till hundkursen ;) kraam

2012-06-03 @ 16:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0