Idag är idag imorgon tar vi då.

Varit i stan idag, fikat med Mikaela och gått runt med pyret. Bara njutit av solen och min lediga förmiddag.

Men måste få berätta en grej som hände idag. Jag och Loco satt i hamnen, han såg en skugga i glasdörren på Bellas och skällde. Gick en stund, skällde igen. MEN SEN! Då gick stans (enligt mig) största idiot förbi och jag kan med handen på hjärtat säga att jag hatar honom, och då drog hunden igång! Skällde, morrade, drog och vägrade ge med sig förrän han gått helt förbi. Och samma sak hände VARJE gång han var i närheten. Det passerade affärsmän, ungdomar, folk som kom fram och vill se han och andra människor satt i närheten hela tiden, men då kunde han låta lite men han lugnade ner sig ganska direkt, sen förblev han lugn.
Men inte när just HAN gick förbi. Och värre blev det. När han och hans vänner satt sig några meter bortanför oss så började hunden igen. Och han gav sig inte! Han skällde, stirrade, morrade och gav sig inte! Fixeringen var ett faktum, och hur mycket jag än sökte hans kontakt fick jag den ej. Slutade med att vi gick.

Men till saken är, varför detta beteende? Gav jag kanske några signaler att "honom gillar jag inte" och hunden kände av? Låter ologiskt. Fast, lite roligt var det såhär i efterhand att det var just honom, och ingen annan, som Loco hyste agg mot!
Skämtosido!

Jajust, imorgon åker vi och påbörjar en individuell kurs med honom för att få mer hjälp med hans hundproblem! Jag börjar känna mig lite hjälplös då det just nu känns som om pyret verkligen går åt fel håll. Problemen har blivit mer regelbundna, och han fixerar sig i mer saker. Det är jobbigt, så j-o-b-b-i-g-t.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0