Idag då?

Började dagen med en promenad i det underbara vädret med lillen. Dock fick vi ett väldigt dåligt avslut på promenaden! Han sprang ifrån mig... Och turen var ju att att jag var snabbare än honom och kunde springa ikapp honom, men ändå?! Släppte honom på en grusväg bortanför oss och han brukar gå lös där.. Men idag, ja, då vet jag inte vad som hände.
Kan ju säga att jag var en otroligt arg matte där ett tag iallafall.

Sitter därför nu och kollar valpkurser nu. Vi ska anmäla oss till en valpkurs så vi kan börja träna killen riktigt. Det är ju väldigt obehagligt när man inte vet om man kan ha honom lös eller ej.. Fy.

Nu ligger iallafall både Niko och Loco i soffan med mig och sussar för fullt. Själv har jag ätit en god frukost och tittar nu på Project Runway. Har en väldigt härlig ledig dag!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Man får ju inte ens ha hundar lösa...

2012-04-19 @ 16:13:00
Postat av: Katrin

Men självklart har man ju hunden lös när man anser att det passar, man måste ju träna hunden.. på just att gå lös och att den ska lyssna.. När jag hade hund hände det att jag gick på gågatan med honom lös, i träningsyfte. Så lycka till :) man får lägga ner ofantligt mycket tid, men man får ju tillbaka det ;)

2012-04-20 @ 11:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0