don't try hard enought

Varför kan man ibland tappa tron på sig själv? Tron på att man duger. Att man faktiskt räcker till.  Att man har större betydelse än man själv vill tro.
Jag känner så alltför ofta nu förtiden. Blir självkritisk när det gäller...allt.

Min självkänsla om att jag duger sluttar aningen neråt, mer och mer. Jag kan inte själv förstå varför eller tänka mig in i varför jag känner som jag gör. Det bara blir, helt utan anledning.
Det tar på krafterna att ständigt känna att man tävlar mot någon... Någon som antingen inte tävlar tillbaka, eller bara mot mig själv. Vill jag vinna över min egen självkritik eller vad är det frågan om?

Jag kan inte lita på människor. Jag försöker, försöker och åter försöker.


Kommentarer
Postat av: E

Jag är också inne i en period då jag tappar tron på mig själv mest varje dag. Det är ruskigt tungt! Men förhoppningsvis kommer man på fötter snart igen. För det blir så mycket enklare om man tror på sig själv...

2009-10-13 @ 19:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0