SVAGA LÄNKEN

När jag var hos Angelica för några dagar sen kom jag och tänka på en sak. En sak som sas i filmen vi såg. "Det är den som bryr sig minst som har makten i ett förhållande" och vet ni? Det är oftast så.
Det är oftast den svagaste länken i ett förhållande som får kämpa hårdast. För det är den personen som inte kan ta lätt på saker, inte se förbi saker, inte strunta i saker. Allting ska pratas ut om, allting ska få ett förstående slut. Den svaga länken bryr sig, ibland lite för mycket.
Den makthavande i ett förhållande kan som meningen däruppe förklarade, den som bryr sig minst. Men det är inte alltid så! Men det första jag tänkte på var att den som bryr sig mindre blir nog inte lika knäckt av några bråk eller lika sur för hastigt ändrade planer. Förstår ni vad jag menar?

Det är svårt att förklara. Vem tror ni att ni själva är i ett förhållande? Den makthavande eller den svaga länken?
Jag är nog lite av både.




Kommentarer
Postat av: Linnea

Beror på.. hur kär man är. Men när båda är svaga länken (har aldrig varit med om det själv men) uppstår ju ljuv musik, haha. Då man verkligen klickar och älskar och bryr sig om varandra så man får ont i hjärtat.



Älskar dina kärleksinlägg och kärlekstankar, mer sånt.. och kanske mer bilder också! :) Du har ju apsnygga kläder i skolan.. kanske något att visa upp då och då?

2009-11-18 @ 15:51:16
URL: http://elles.devote.se
Postat av: Anonym

jag är lätt den svagaste, haha allt stämmer fan in på mig ;s helt sjukt, dom ska va tacksam att man bryr sig.. fast.. aae jag vet inte ;p

2009-11-19 @ 17:19:58
Postat av: ,,,,,,,,,,,,,,.

det här var seriöst ett av dina bästa inlägg någonsin i bloggen. det här inlägget var verkligen som gjort till mig! haha, tacktack för det

2009-11-21 @ 00:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0