AGAIN

Har ni tänkt på att människor ofta har jävligt mycket fördomar trots att de inte tänker på det.
Jag har ett praktexempel när en person sa till mig att bögar ofta var fåfänga och säkert var jätte kaxiga och sa saker som: Men åh, vafan glor du på? hehhihih
Alltså tilltalar andra människor kaxig så att de "förtjänar" stryk.
Låter inte detta helt absurt? Det värsta är att jag tror inte den personen jag pratade med är ensam om att se bögar såhär. För när vi tänker efter, vilka kallar folk bögar utan anledning? Jo, de fåfänga killarna som bryr sig lite extra om utseendet. Inte alltid, men rätt ofta.
Men en sak måste jag säga och det är att ingen människa på vår gröna planet förtjänar stryk utan anledning. Ännu mindre pågrund av dess läggning. Jag har sagt det förut och säger det igen.
Varför har vi såna fördomar om människor?
Jag är inte ett dugg förvånad att människor med en annorlunda läggning kan vara livrädda att komma ut ur garderoben. Jag vet ingenting om hur det känns att komma ut eller känna sig annorlunda på det sättet. Men det är bara att sniffa lite i luften här i övik känner man fördomarna svepa förbi. Vi kallas inte för den mest homo-fientliga staden för ingenting, antar jag.

Många kanske tycker jag pratar i nattmössan och pratar om sånt som jag inte vet något om, ni har rätt. Jag vet inget om homo-bi eller trans-läggningar men även jag är inte så dum att missa samhällets reaktioner till dessa läggningar och vår stads tycke om det. Vissa känner som jag, låt alla vara som de är, men vissa gör det inte. Så, what to do.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0