Vad händer med ungdomen?

Jag fattar inte! Jag blir rent ut sagt förbannad. Sex, alkohol, droger. Vad vill små 13 åringa ungar med det att göra? Skriva ut allt de gjort på en offentlig hemsida och "skryta"? Är det verkligen något att skryta om att man legat med 5 stycken när man är 14 år gammal? Titta här (ha i bakhuvudet att personen är 14):
48. Gången du var hög? hehehe, (A)
56. Hångla eller ha sex? hahaha, sex!! :D
22. Hur många har du kysst? ofta man räknar?
76. Gånger du har haft minnesluckor? Typ 3.
77. Gånger du varit hög? 1
73. Personer du hånglat med under en 24-timmars-period? 2 högst, elelr va?
92. Vill du helst göra nu? knullaaaa, 8) och dricka varmchoklad med grädde

Vad är detta?!
Ska verkligen världens unga tjejer bli såhär? Det finns så många fler än vi tror som röker på och håller på med droger och liknande i 13-14 årsålder. Finns yngre också.. Det är sjukt. Det är vidrigt och känns helt overkligt.
Jag är 17 och kan räkna de personer jag kysst. Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig varit hög och är dessutom helt emot rökning överhuvudtaget. Jag har aldrig haft en minneslucka och jag har druckit i fler år än denna person här ovan. Jag fattar inte vad som händer med världen. Varför sprit och droger och liknande måste ha en sån stor roll för att folk ska känna sig "stor" och "vuxen". I helvete att man blir bättre på något vis genom att röka på och knulla alla i Örnsköldsvik. Varför tänja på gränserna så förbannat?
Jag förstår inte heller varför man måste visa människor och vara så offentlig med det som egentligen inte är bra! Varför skriva ut om hur många gånger man varit hög? Tänk ett steg längre. Hade jag brytt mig mer om denhär personen hade jag genast ringt föräldrarna och berättat. Men jag anser faktiskt att är man så dum i huvudet som förstör sitt liv på dethär viset får man skylla sig själv. Ni som inte tänker mer på eran hälsa och på ert framtida liv kan lika gärna dö ung. Ni förstör eran barndom och dessutom er själv.
När ni blir äldre och tänker tillbaka på när ni var 13-14 år gammal, är det verkligen detta ni vill se? Är det detta ni vill komma ihåg från er "barndom"? Tydligen.

Jag vet att jag inte borde lägga mig i men jag blir så förbannad på vad folk gör med dem själv i sånhär ung ålder.
Jag är så glad att min syster är som hon är. Hon är den hon är, ingen annan. Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: mikaela

helt jävla galet!?

jag förstår inte. är också glad att min bror är som han är. och inte är en jävla fjortisbarn! ..

vi ska vara glada att våra syskon är så :) <3

2009-01-12 @ 13:22:00
Postat av: Anonym

"Men jag anser faktiskt att är man så dum i huvudet som förstör sitt liv på dethär viset får man skylla sig själv. Ni som inte tänker mer på eran hälsa och på ert framtida liv kan lika gärna dö ung." du förstår väl att de händer av en orsak? du som verkar vilja förstå varför saker händer, borde väl tänka lite längre. att de som gör de här inte mår bra.. de är ju så jävla osäkra att dom bara gör det som deras kompisar vill/tycker är coolt, för dom är i så stort behov av uppmärksamhet och nån gång få känna sig bra. för enligt dem själva så är dom ju inte värda nåt och när de är längst ner, i botten av allt, tror du det är så lätt som du säger att tänka sig nån framtid då? vissa vill väl inte erkänna att dom mår dåligt, vissa kanske inte ens fattar det, men klart dom inte vill berätta det för någon, de visar ju bara att dom är sårbara. hela deras värld baseras på falskhet och yta.. för dom har ingenting annat. att för dom bli kallad fjortis är inget dåligt egentligen för dom, de ger dom bara en identitet att gömma sig bakom, en plats någonstans, dom blir någon.

2009-01-15 @ 15:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0