Fixerad..sexuellt?

Jag har funderat och funderat om jag verkligen ska skriva detta. Anledningen till att jag tvekat är att det får mig framstå som player. Men det är troligast för att jag har sådan stark känning kring just det här ämnet. Det är så viktigt för mig att det också är den största delen jag saknar såhär efteråt. Låt mig kallas sjuk eller dum, kanske till och med idiotisk men hur man resonerar och känner kring vissa saker går ibland inte att styra.
Saken är den att i efterhand när jag dumpat/blivit dumpad känner jag mig glömd. Men det är inte det största problemet. Det är det sexuella. Att jag förlorar det intima med den personen. För där vet man helt klart att man delat något speciellt. - Ja, sex är för mig något viktigt.
Att veta att någon annan har den plats på andra sidan sängen om nätterna tär i mig. Jag är väldigt fixerad i det sexuella och anser det väldigt viktigt i ett förhållande. Kanske så pass fixerad i det att jag inte kan släppa att det också är något som "förs" vidare? Som förhållanden. Det är något man ska gå vidare ifrån när det är över. Men i vissa fall är det inte lika lätt. Kanske hade man den där extra kontakten med varann att allt, inklusive sex blir naturligt och bara flyter på? Eller kanske sexet är så pass bra att man inte vill gå vidare ifrån det? Kanske är man så djupt förälskad i personen att man använder sexet som ett "Stanna-hos-mig-för-jag-är-bra-i-sängen"-hot?
Att bli fixerad i det sexuella är något jag snackar med andra om också. Och det är inte ovanligt. Jag antar att en del känner som jag - Det är svårt att släppa taget om något så speciellt och intimt.
Dock kan fixeringen leda till situationer man inte vill ta kontroll över utan bara låter det ske för att det känns som "det enda sättet". Sex är inte en utväg ur någonting. Det kan inte göra två omaka pusselbitar perfekta ihop. Låt aldrig sex bli ett vapen - Njut av det när du väl har det istället.

Människor gör dumma saker sexuellt för att rädda något som redan är krashat - Tro mig, jag känner den typen av människa alltför väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0