TÄVLING?

UF-företagsamhet, dvs Ungföretagsamhet. Vad är det, egentligen?
I mina ögon är det ett sätt för oss att lära oss hur det är  att driva ett företag, hur det är att marknadsföra, planera, ja ni fattar. Men nu börjar jag tro att detta är en slags tävling. Särbehandling från lärare, "skryt" om arbetet, montern, sponsorer. Det är ingen tävling!!
Alla ska ha samma villkor. Men på något konstigt vis tycks inte alla tycka det. Lärare, såsom elev.

Värst av allt är när folk "anklagar" en för  att snott idéer! Vad fan är det för stil? Alla har OLIKA företag och  olika idéer. Vi ska hjälpa och stötta varandra inte försöka överglänsa.
Jag och Linda skulle kunna anklaga alla för att ha "snott" våran idé om att ha ett lotteri och säga: Vi var ju först med det!
Men egentligen, hur fan ska vi kunna veta hur länge något annat företag tänkt den idén?  Nej just det, det kan vi inte veta. Därför ska vi inte heller beskylla någon för att ha tagit vår idé! Även om ingen sagt öga mot öga till mig VET jag att vissa tycker att vi snott idéer från dem. Men då kan vi ju säga: Alla som gjort hemsidor har härmat oss.

Hör ni själv hur dumt det låter? DET ÄR INGEN TÄVLING! Det är ett sätt att  lära. Så skärp er!
Jag skiter egentligen i hur många sponsorer ni har. Hur fin eran monter är. Hur mycket ni sålt.
Men jag försöker inte tävla mot er för det...

Nu har jag fått skriva av mig, tack och lov.

Kommentarer
Postat av: emmak

öh?

2009-12-09 @ 20:23:21
URL: http://emmak.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0