you're words make me think

Ibland undrar jag vart alla mina tankar kommer ifrån? Jag förknippar varje skriven text i en bok, varje textrad i min favoritlåt, varje talspråk på väggarna i olika hus - med dig, er, dem.
Det finns en text som stämmer in på allt.
Ibland jag kan ta texterna på fel sätt och istället sätta mig själv i en situation där jag blir olidligt nyfiken och ångestfylld. Jag förstår inte varför jag är så fokuserad i texter. Hela låten kan vara så gott som fel, men när den ynka rad med text som faktiskt stämmer kommer, blir jag tokig och tankarna börja flyga iväg. Okontrollerat.
Fler än jag som gör så?

Jag skriver dagbok. Eller, jag gjorde.
Skrev mest om mitt dåvarande kärleksbekymmer. Annars brukar jag inte känna sånt stort behov av att skriva av mig nu förtiden.
Men bara därför ska jag nog skriva en rad eller två när jag kommer hem. Tankarna vandrar ringdans i mitt huvud nu så. Vill ej att dem ska börja dansa jive eller något liknande...
Skriver ni dagbok eller liknande?


Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, jag är likadan med låttexter, framförallt.

jag skriver oftast dagbok när jag mår dåligt, eller dåligt och dåligt. När inte allt är på topp. Oftast när jag är singel skriver jag. Det är rätt tråkigt att man inte skriver ner sina tankar och känslor när man mår som bäst, skulle ju vara kul att gå tillbaka och läsa om hur glad man har varit och inte bara hur dåligt man har mått...

2009-08-20 @ 10:30:25
URL: http://Elles

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0