bokmal

Jag älskar verklighetsbaserade böcker.

Denna bok hittade jag på pressbyrån i Malmö.
"När ingen annan ser" handlar om en kille, Duncan, som blir sexuellt utnyttjad av sin far. Hans far använder uttrycket "släng" när han vill att Duncan ska göra något på honom.
Det hela började med att Duncans far bad honom, att innan han hoppade i badet (detta var en kväll då de var ensamma hemma och hade en daglig badstund) skulle lägga sig på rygg på badrumsgolvet. Duncan gjorde som hans far sa och efter hans far var klar ville han att Duncan skulle göra densamma på honom (Duncan sa stopp till pappan efter bara en kort stund, eftersom han tyckte det gjorde ont och var obehgligt). Det fortsatta med sexuella övergrepp och mer än bara onani! Pappan använde uttrycken "Alla barn gör såhär med deras pappor. Det är ett sätt att visa att man älskar varandra på" "Barn pratar inte om det. Men alla gör det. Låt detta vara vår hemligthet, Duncan".

Boken är hemsk. Dock inte lika gripande som "14 år till salu" som jag nyligen läste. Men den väcker ändå en viss äcklande magkänsla och tar ett stadigt grepp om ens inre när Duncan förklarar känslan och beskriver så ordagrant vad som händer han och hans far emellan. KÖP DEN.


Nu ska jag lägga mig och läsa sen sova. Vi hörs!

I miss you, oh i really do....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0