svikare, players och nötskal

jag har alldeles för stor erfarenhet av dem.
jag menar, en kille ska väl vara ärlig, precis så som dem vill bli behandlade av oss? varför är det så svart ibland att säga sanningen istället för att stå och ljuga om så underbart hoppfulla saker och sedan krossa våra tjejers hjärtan? lever ni på att se tjejers tårar rinna eller?
jag menar. ibland tappar man känslor, ibland är man otrogen, ibland sviker man utan anledning, ibland funkar man helt enkelt inte tillsammans. det är anledningar som leder till de flesta som gör slut. men varför, istället för att säga som det är: jag känner ingenting för dig längre eller jag har känslor för en annan". istället kommer ni och säger: jag älskar dig så jävla mycket, det är inte dig, det är mig. jag orkar inte ha tjej just nu"
BLABLABLA.
kom med sanningen, vilket gäller tjejer också. ibland vill man vara själv och det kan låta exakt så som mitt andra exempel. men oftast förvränger vi orden för att inte såra personen som vi dumpar. men tänk efter lite, sårar vi inte den personen mer när den får veta att den som gjorde slut har en ny tjej direkt efter? jag menar vi är jävligt rädda att såra personer men vi sårar mer när vi ger varandra hopp om ett lyckat slut fastän vi innerst inne kanske vet att det aldrig kommer bli vi två igen.
jag har upplevt det allt för många gånger och jag har haft turen att slutet på mina förhållanden har slutat i ett fett bråk, vi har hatat varandra i en period, skaffat ny flickvän- eller pojkvän, sen börjat prata igen som om inget har hänt (som vänner). det är rätt soft. men jag har också varit med om EXAKT det jag skrivit ovanför. killar som förvränger varje litet ord och får hela dumpnings ritualen att låta som en bön till gud förfan, förvrängda ord och massa lögner för att inte såra mig. istället gick jag vecka på vecka och trodde hoppet fanns att han skulle komma tillbaka och att jag var den där "tjejen jag vill dela mitt liv med", som han då sa till mig.
och ja, jag blev världens mest sårade person fast med ett hopp som var på 100000000 %, han förstörde allt när jag fick veta att anledningen var en gammal flamma.
hur som helst
killar och tjejer är nötskal när det gäller att dumpa varandra
säg som det är istället för att förvränga historien och göra dumpningen ännu värre i slutändan. ni sårar bara varandra om ni ger varandra kärleks bekräftelser under själva dumpningen. en dumpning är ett bevis på att flammorna slutat brinna eller att sveket blev för stort. gör ingen stor grej av det! vi är 17 år, vi har hela världen att utforska. fäst er inte vid en person utan lev istället. när ska ni annars leva? ett förhållande kommer ni hitta, ett som jag lovar, är 100000 gånger bättre än det förra.

tack för mig.
mina ex är nötskal



fri som en fågel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0