idioti

jag har världens tankar kring samhällets idioti tänkande. ärligt. vi är bombade hela bunten. varför är vi så brydd kring andras liv? måste vi ständigt veta vad som händer runt omkring oss och vad människor du egentligen skiter i, gjorde förra festen som du inte var på?
vi behöver inte andras åsikter för att veta att vi finns. vi behöver inte bli bekräftade att vi är något eller någon. för alla människor vet att vi är någon. vi är någon, även utan andras åsikter och dömanden.
de personer som söker den desperata uppmärksamheten om att de finns och att de syns, det är människor med alltför lite självkärlek. vi behöver inte varandras ord, ökennamn, uppmärksamhet, tillsyn, poienteringar, åsikter. vi behöver inte andra människor för att ha ett liv.
vi bryr oss alldeles för mycket om varandra, även om vi egentligen inte bryr oss så gör vi det. hur dumt det än låter.
om man formulerar det såhär då, om man hör något om en tjej på en fest som gjorde något fruktansvärt pinsamt, du har ingen aning om vem det är, du vet knappt hennes namn, så vill du ändå veta varje liten detalj hon gjorde och tillslut dömer du henne och alla dina vänner som hört samma fest historia om henne ger henne ökennamn bakom hennes rygg.
utan att ens veta vem fan tjejen är!
Samma ska är det när det gäller sex. vi dömer varandra som players. men kan någon förklara för mig då, vad är en player? jag skrev i förra bloggen vad jag ansåg som en player. men helt ärligt. player är ett namn som vi namngiver folk som vi anser vara en (?) player, utan att vi ens vet vad innebörden av namnet player är, eller om det ens existerar? samma sak är det med hora. varför säger vi att folk ser ut som horor? varför säger vi att folk är horor?
ja - för att vi är dömande idioter hela jävla bunten.
jag behöver inte förklara vad en hora är. för det vet alla redan. men varför kallar vi varann hora då?
helt sjukt vad världen är full av idioti.

jag anser inte att jag är nå bättre av mig. för jag dömer folk. men samtidigt hatar jag folk som dömer. men det är bara såna vi är. vi dömer, sen vill vi inte att folk ska döma oss. knepigt

jag är inte brydd av mig.
vissa dömer nog mig bara av mina blogg tankar nu skulle jag gissa.
men det är upp till var och en. för sanningen ligger ändå i era bakhuvuden, om ni tänker efter.
varje människa är dömande på något vis. även om vi inte ser oss själva som dömande så är vi det, ofrivilligt!

kommer väl fler tankar så småning om.
tills vidare, hare!




vi är inte brydd av oss
därför älskar jag dig fanny pettersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0