utan försök ingen erfarenhet

igår såg jag på tila tequila. fler som ser det?
iallafall så var finalisten, kristy nervös inför allting. hon sa till tila att hon var rädd att göra henne besviken eftersom hon aldrig tidigare haft ett seriöst förhållande med en tjej. hon var rädd att hon inte dög till tila.
men då förklarade tila det såhär: du blir inte modigare eller erfarnare av att inte försöka. det finns en första gång för allting. första kyssen, första gången man ska ha sex, första seriösta förhållandet. man måste helt enkelt bara försöka och ge saker en chans, annars förblir ju erfarenhets nivån på nybörjar nivå ännu längre.

jag tycker att det hon sa var fruktansvärt bra sagt för det är bara ren sanning i det hon säger.
allting har en första gång. allting måste provas innan det kan utvecklas och bli bättre.

därför anser jag att saker som människor fruktar; första kyssen, sexdebuten, det första seriösa förhållandet kanske, m.m, inte borde vara så rädda att göra fel. av misstag lär man sig och med försök kan man utvecklas.
man kan inte tro att man är bäst första gången, inte inom någonting.
detta inlägg speciferade jag mig på just första gången för sex och andra intima saker i ett förhållande eller helt enkelt själva förhållandet.
men om man läser mellan raderna kan man sätta in detta i vad som helst.
allting har en första gång. om det så ska vara första gången man cyklar.

jag borde intala mig själv en sak som jag försökt intala andra
man gör misstag, ta inte allting så personligt

dock är detta jag tänker på nu någonting som kan ha förtstört allting
därför tar jag det personligt
alldeles för personligt


:(

Kommentarer
Postat av: kimeeeeN

Tila <3 :D

2008-11-20 @ 21:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0