svar till anonym

det jag menade med att vi tjejer måste vara ärliga mot varandra var inte som du får det att låta.
klart att inte en människa som inte står dig nära ska kunna komma fram till dig och säga: fan vad fet du blivit.
det jag menade och de personer i fråga jag syftade på var nära, riktigt nära vänner!
en riktigt nära vän som man kalla äkta är väl ändå en vän som är dig ärlig vad det än gäller?
frågar du en fråga som: du, har jag fått mer kärlekshandtag?
vad svarar man då? - jo, om man är en äkta komips svarar man som det är. även om det är så att personen i fråga verkligen fått mer kärlekshandtag. men tänk såhär, din kompis frågar väl ändå inte sånahär frågor för att du ska ljuga henne rakt upp i ansiktet?
jag anser att vad det än gäller ska så ska man kalla sig själv en äkta vän så måste man kunna vara ärlig. och det är fördelen med killar, för de är människor som utan om och men kan säga vad det tycker eller tänker. det finns liksom inga funderingar på att ljuga när det kommer till dem.
och om jag fick det att låta som att man ska säga rakt upp i ansiktet på vem som helst att den personen är tjock eller har fula kläder, så nej, jag menade inte så. men jag tror att jag uttryckt mig bra nog för att du ska förstå hur jag menade?
jag menade att en nära vän, ska kunna säga ärlig om vad som helst. för då anser jag att den personen kan kalla sig själv äkta vän.

sen vad du tycker, det är upp till dig. nu har jag iallafall svarat.



ja. jag vill att mina kompisar ärligt ska säga att jag blivit tjock om jag ställer den frågan.
jag vill ha ett ärligt svar även om det kanske kommer svida.
bättre att folk säger som det är till en än att stå och ljuga och att man själv innerst inne vet att man kanske blivit tjock.

så anonym, JA. jag vill att mina kompisar ska säga ärligt till mig hur jag ser ut, om jag blivit tjock, om jag är för mycket sminkad, om jag frågar dem.
klart de ska yttra sig också även om jag inte frågar dem. men till viss gräns. för som du säger, vissa saker kanske man inte vill höra om man inte bett att höra det.
men det med killkompisar menade jag att de ska säga ärligt, OM man frågar.
kanske inte uttryckte det som det. men om jag frågor mina killkompisar, så säger dem ärligt vad dem tycker.
det är så jag vill att tjejkompisar ska fungera också.

så.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej jag menade inte att man skulle säga det till någon man inte känner, men som du säger att dina killkompisar är mycket ärligare än tjejkompisar, så då var min fråga, vill du att dina tjejkompisar ärligt ska säga till dig om dom tycker att du har blivit tjock?!

jag menar det är ju faktisk så du uttrycker dig!

2008-11-16 @ 19:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0