godmorgon

jag har varit på sminkkurs idag på make up store och jag känner mig väldigt översminkad och inte alls som mig själv men det är snyggt. dessutom har jag köpt smink för 600 kr där också, miniral puder, fontation och en puderborste (vilket var den dyraste saken!)


här kommer ett smakprov.



jag fick en förfrågan vilka produkter jag använder från make up store. det är dock få produkter men det är saker som jag anser nödvändigt just för mig. eftersom jag oftast kör en naturlig sminkning med mascara, fontation, puder och ibland lite ifyllnad i ögonenbrynen, så är det endast en fondation "milk" heter den och ett mineralpuder av samma märke "milk" som jag använder från make up store.
men jag tycker de produkterna är super bra och helt värt priserna.
fondationen räcker dessutom väldigt länge! riktigt kap till köp, tro mig!

tips på fler produkter från make up store eller annat märke ni vill tipsa om, är det bara att skriva.
alltid roligt med nya sminktips.



sen igår kom jag och tänka på att jag avskyr människor som snackar bakom ryggen. klart man gör det mot andra titt som tätt. men när det gäller nära vänner som man verkligen försöker bygga upp vänskapen med, också får man bara skit tillbaka?
jag har mina nackdelar och en är min decibellnivå. jag är jävligt högljudd! men om jag är för skrikig, säg till mig då? jag vill inte få höra senare att folk säger "att hon alltid ska vara så högljudd" eller saker som "att hon alltid ska säga uppmärksamhet". det är patetiskt att folk inte kan säga åt mig istället!
jag vet att jag är högljudd och jag springer inte in på toan och skär handlederna av mig för en tillsägning! jag föredrar hellre direkt skitsnack rakt i ansiktet än att höra det på omvägar.
för det är jävligt jobbigt att gå runt och tro att vissa människor är ens vänner när det enda man får höra från omgivningen är allt skitsnack den personen sagt om en... hur sårad blir man inte då? men slösar sin dagliga tid på personer som man innerligt älskar men får hat tillbaka i oändligt stora mängder.

varför kan inte folk acceptera andra som de är? jag är den jag är och kommer inte ändras för andras skull. varför kan inte de personer som nu hatar mig för hur jag är sluta engagera sig i mig. jag har de senaste veckorna fått tagit, hört, känt smärta alldeles för mycket. UTAN att gå under jorden eller varit sur.. jag har försökt. nu ids jag inte mer, för jag är förbannad på att det alltid ska vara den andre det ska handla om.
se er omkring folket, det finns fler än er.. ni är inte de enda på jorden. tänk på någon annan än er själva, PUNKT.
(de människor som bör ta åt sig, kommer känna de inombords efter att ha läst)

jag börjar nästintill gråta när jag idag insett vilka som jag skulle tagit vara på mer och vilka jag lagt onödig energi på.

Kommentarer
Postat av: Lovis

oj, det var olikt dig, men det var fint :))

2008-11-22 @ 21:44:02
URL: http://viewsoflife.blogg.se/
Postat av: Målgö

Kan du inte lägga ut en bild i färg ist? ^^

2008-11-22 @ 22:46:47
Postat av: Miakela

fäääääääääärgbild

2008-11-24 @ 09:28:02
Postat av: emma

allt mitt smink är från make up store :) visst är produkterna bra? jag älskar dom. vilken är din favorit?

2008-11-24 @ 11:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0