sexualitet

homosexuella! nu när de ska få gifta sig i kyrkan. är det rätt eller fel?
jag menar, de är människor de också. samma kärlek som vi känner för en kille, känner de för varandra, dock man och man eller kvinna och kvinna. varför ska inte deras kärlek få publiceras och uppskattas som vår gör när vi hetrosexuella gifter oss?
att gifta sig är två personer som inför gud ger varandra löften om evig kärlek. det är väl ändå lika rätt att homosexuella som hetrosexuella ska få ge en utvald person de löfterna?
att vara homosexuell är inget man bara är eller väljer. det är samma sak som oss hetrosexuella, vi dras till motsatta könet medan homosexuella dras till samma kön som deras eget. men det är ju inget vi väljer.

jag ska inte säga att om världens människor fick välja så skulle de vara hetrosexuella, för det tror jag inte. jag tror att de som kommit ut ur garderoben och trivs som gay aldrig skulle byta sin livsstil.
FAST! det jag inte förstår är all denna jävla nedklandring på homosexuella. de är ju också människor?!
jag menar, allt detta om människor som misshandlar dem som är gay, men till vilken mening? varför misshandla en person som har tagit sig modet att komma ut ur garderoben och står på sig själv och sin läggning?! jag anser det jävligt modigt och ingen anledning att hatas för.

jag fattar inte heller varför folk hatar homosexuella utan anledning. vi satt och pratade om detta idag i klassen och kom fram till att det nog inte är själva homosexualiteten som exempelvis homofober är "rädda" för. utan i själva verket tror jag att det är den sexuella delen som många människor, speciellt killar, är emot. de anser att två killar i en sexuell akt strider mot bibelns ord och mot vår människas "natur".
det är alltså inte specifikt den homosexuella person i fråga utan deras sätt att leva och betee sig.
och som alla vet är oftast en homosexuell kille oftast mer feminin än många hetrosexuella killar och på så vis blir automatiska utseende fixerade (killar som i överlag är mån om sitt utseende) killar kallade bögar. varför vet jag inte. för det finns SÅ många hetro killar som är mån om deras utseenden och jag tycker personligen inte att de personer ska behöva bli kallad ökennamn och bögjävel, etc. det är deras sätt att trivas med sig själva. bara för att folk ser ut på ett visst sätt eller beteer sig på ett visst sätt ska inte dem behöva dömas.

i självaverket ska inte homo killar dömas för deras utseende heller! en människa som trivs bäst genom att leva på ett visst sätt eller se ut på ett visst sätt, ska inte behöva dölja det.

detta är bara mina personliga åsikter om homovärlden. jag skiver bara detta för att jag ser upp till de homosexuella människorna som står på sig och vågar vara den de är.
att komma ut ur garderoben i denna hemska värld, med så många dömanden och så mycket skit, är modigt nå jävulskt tycker jag!
sen vad andra människor tycker är deras ensak.




Kristian Kabelacs
Svensk hjälte

Kommentarer
Postat av: VictoriaL

vilket fantastiskt inlägg! jag håller verkligen med dig om dina tankar och åsikter! fortsätt såhär, det är imponerande vilka härliga blogginlägg du skriver!

2008-11-17 @ 07:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0